کد خبر: ۴۷۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴ 11 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال رأی‌آوری حجتی و کرباسیان گفت: مصمم هستیم به وزیر پیشنهادی ضعیف حتی اگر گرایش سیاسی‌اش هم با فراکسیون امید همسو است، رأی ندهیم، چراکه به دنبال این هستیم تا وزرای قوی انتخاب شوند.

علی بختیار امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی دوازدهم، اظهار کرد: در فراکسیون امید جمع‌بندی نسبت به وزرا انجام شد که در این جمع‌بندی 7 نفر از وزرا نمره پایینی آوردند و از این وزرای ضعیف 5 نفر معرفی نشدند و تنها 2 نفر معرفی شدند.

وی افزود: 5 نفر از وزرا از وزرایی بودند که نمره بالایی آوردند و هر 5 نفر هم معرفی شدند و بقیه وزرا میانی بودند که تعدادی از این‌ها به مجلس معرفی شدند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: الآن باید یک ارزیابی دقیقی فارغ از مسائل سیاسی و بیشتر با توجه به کارآمدی، توانمندی و خلاقیت هر یک از گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت‌خانه‌هایی که معرفی شدند صورت بگیرد.

بختیار عنوان کرد: به‌ هر حال دولت دوازدهم با رأی بالا از مردم شکل‌ گرفته است و حتماً مردم امید دارند که مشکلاتشان در حوزه اقتصادی برطرف شود و با توجه به همگرایی که بین مجلس و دولت وجود دارد؛ امید است بتوانیم مشکلات مردم را رفع کنیم و باید در این فرصت تا رأی‌گیری با وزرا جلسه بگذاریم و وزرای پیشنهادی در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی برنامه‌های خودشان را ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که به دنبالش هستیم یکی توانمندی برای اداره وزارتخانه و دیگری انسجام دولت است تا یک کابینه قوی با همکاری مجلس و دولت داشته باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در فراکسیون مصمم هستیم که اگر وزیری ضعیف باشد، حتی اگر گرایش سیاسی‌اش با فراکسیون همسو باشد به او رأی ندهیم، چراکه به دنبال این هستیم تا وزرای قوی انتخاب شوند.

بختیار با اشاره به برخی انتقادات در خصوص عدم توجه به جوانان و بانوان در انتخاب کابینه، تبیین کرد: چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که وزرا کارآمد باشند نه اینکه از کدام استان و یا اینکه فلان گرایش سیاسی را داشته باشند، بلکه باید وزیر کارآمد باشد و تلاش شود فارغ از جناح‌های سیاسی دولت وحدت ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که وزیر خلاقیت و انگیزه لازم را داشته باشد و بعد هم بتواند تیم‌سازی کند، چراکه در این چند سال نتوانستیم آن‌گونه که لازم بود مدیر قوی برای اداره کشور تربیت کنیم و باید در وزارت‌خانه‌ها به‌گونه‌ای حرکت کنیم که افراد برای مدیریت وزارت‌خانه‌های مختلف تربیت شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: جوان بودن به معنای اینکه سن فرد چقدر باشد زیاد مطرح نیست، بلکه به معنای روحیه شادابی، نشاط و خلاقانه و باانگیزه بودن است و با توجه به متوسط سنی، این کابینه جوان‌تر و متوسط سنی 58 سال است و از لحاظ جوانی خیلی مشکلی ندارد، اما اگر جوانی معرفی بشود که ضعیف باشد نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

بختیار در خصوص ارزیابی‌اش از احتمال رأی آوری وزرای پیشنهادی توضیح داد: برخی از وزرا به دلیل کارکرد خوب حتی با وجود گرایش سیاسی خاص احتمال رأی‌آوری دارند که مثلاً فردی مثل حجتی احتمالاً رأی بیاورد و کرباسیان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد نیز از وزرای پیشنهادی است که نظر مثبتی روی آن وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار