کد خبر: ۴۷۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 11 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه جلسه‌ای برای رفع ابهام از خودروسازان در مورد مصوبه‌ افزایش قیمت خودرو نداشته‌ایم، گفت: شکایتی از سوی سایپا در شورای رقابت مطرح نشده است.

ولی ملکی در گفت‌ و گو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا در شورای رقابت، جلسه‌ای برای رفع ابهام خودروسازان در مورد مصوبه افزایش قیمت خودروها برگزار شد؟ اظهار داشت: لزومی نداشت که جلسه‌ای بگذاریم و جلسه‌ای نیز برگزار نشده است.

تقی زاده، معاون فروش سایپا 10 روز پیش اعلام کرده بود که نسبت به ابلاغیه شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودروها با ابهاماتی روبه‌رو هستیم. وی در آن زمان گفته بود که طی هفته جاری جلسه‌ای برای رفع این ابهام در شورای رقابت برگزار خواهد شد.

ملکی در این مورد گفت: اعتراضی از سوی سایپا در شورای رقابت مطرح نشده است و موضوعی در این مورد نشنیدیم.

وی با بیان اینکه شورای رقابت، زمانی به موضوعی ورود می‌کند که گزارش یا شکایتی در مورد آن به اعضای شورا برسد، گفت: در مورد انحصارشکنی یا ایجاد مشکل برای مصرف‌کنندگان نیز جدیداً گزارشی به شورا نیامده است.

ملکی در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد سازمان گسترش و رنوی فرانسه اظهار داشت: در کمیسیون صنایع مجلس تلاش می کنیم تا منافع ملی در قراردادها رعایت شود و در مورد قرارداد رنو نیز نباید آسیبی به قطعه‌سازان کشور وارد شود.

وی تصریح کرد: بازار خودرو ایران نباید به راحتی در اختیار رنو قرار گیرد و حضور فرانسوی‌ها در ایران به شرطی امکان‌پذیر است که 30 درصد تولیدات مشترک صادر شود و در تولید نیز داخلی‌سازی 60 درصدی صورت گیرد.

عضو ناظر شورای رقابت تأکید کرد: در غیر این صورت، بستر امنی برای رنو در ایران فراهم می‌شود که می‌تواند منافع خود را از بازار داغ کشورمان تأمین کند، اما اگر مواردی مانند داخلی‌سازی و صادرات مورد توجه قرار داشته باشند، در کنار جذب سرمایه‌گذاری خارجی، زمینه برای انتقال دانش فنی نیز فراهم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار