از 6نفر خبرنگاران شهرستان اردکان در مراسمی که با حضور همسر و فرزند شهید محمود صارمی خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در روستای تاریخی خرانق اردکان برگزار شد، تجلیل شد .
کد خبر: ۴۷۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 11 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در این آیین با تبریک روز خبرنگار(17مرداد) و قدردانی از بخشداری خرانق در برگزاری مراسم یاد شده گفت: بخشی از نظریه ای که در حوزه ارتباطات وجود دارد، این است رابطه رسانه با حاکم و مردم چگونه باید باشد، آیا رسانه در خدمت مردم یا در خدمت حاکمیت باشد .
احمد پهلوانیان اظهار کرد: در ایران از لحاظ نظری و عملی که رسانه تکلیفش چیست، هر کس به شیوه ای عمل می کند ، در هر صورت خبرنگار باید انصاف و اخلاق رسانه ای را رعایت کند .
وی تاکید کرد : نمایندگان رسانه ها باید انتقاد کنند و در همان بخش به همان میزان فرصت پاسخگویی به مسئولی که از وی انتقاد شده است هم بدهد.
این مسئول با اشاره به اینکه خبرنگاری قبل از اینکه حرفه و شغل باشد باید در آن شرافت خبرنگاری حفظ شود، افزود: این حرفه عشق مقدسی است و اصحاب قلم بدانند این نعمت را خدا در دست و قلم شان قرار داد که خیلی ها از این نعمت برخوردار نیستند ، این حرفه خدمت به مردم ، اسلام ، خون شهدا و نظام است .
همچنین امام جمعه اردکان با بیان اینکه شغل خبرنگاری جامعه را به آرامش و امید سوق می دهد، افزود : حماسه های بزرگ تاریخی به وسیله این افراد ماندگار شده است .
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در حضور پرشور مردم در تمام صحنه ها و عرصه های مختلف اجتماعی دارند.
وی بیان کرد: خبرنگار با انصاف مشکل مردم را به مسئولان منتقل می کند و خود را مسئول در برابر نوشته هایش می داند و شرایط را در نظر می گیرد .
وی گفت : برخی مسئولان شهرستان ادعا می کنند اصحاب رسانه به دور از انصاف و بدون در نظر گرفتن جوانب و صحت و سقم رویدادی ،مطلبی را در فضای مجازی قرار می دهند که گاها زمینه ناراحتی ، دلخوری و برخی به شکایت کشیده شد.
بخشدار خرانق هم با بیان اینکه نقشی که خبرنگاران در جامعه دارند زمینه های امید و توسعه را در جامعه فراهم می کند، افزود : خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و نیز چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند.
مجتبی خالصی با بیان اینکه خرانق برای دومین بار میزبان خبرنگاران شهرستان اردکان است، عنوان کرد : این بخش ظرفیت زیادی برای جذب گردشگران داخلی وخارجی دارد، امیدواریم روز به روز با حمایت مسئولان این صنعت در این بخش گسترش یابد.
در حاشیه این مراسم نخستین سمینار اصول و سبک های حرفه ای خبرنویسی توسط علیرضا عبداللهی نژاد مدرس علوم ارتباطات ازیکی مراکز آموزش عالی تهران برگزار شد .
همچنین دراین مراسم از فرزند و همسر شهید صارمی تجلیل شد .
شهید صارمی و هشت نفر از دیپلمات های ایرانی، 17مرداد سال 1377 در حمله عناصر طالبان به کنسولگری ایران در مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان شهید شدند.
بازدید از بناهای تاریخی روستای خرانق شامل منارجنبان، کاروانسرا، قلعه ، حمام ، آب انبار ، مسجد جامع و حسینیه ، اجرای موسیقی توسط ناشنوایان از برنامه های دیگر این مراسم یکروزه در بخش خرانق بود.
روستای تاریخی خرانق در شمال یزد و در 50 کیلومتری شهرستان اردکان و در مسیر جاده اردکان به طبس قرار دارد ، این روستا در 85 کیلومتری شهر یزد واقع است.
وجود معادن سنگ آهن چادرملو، اورانیوم ساغند، باریت، روی و گرانیت و منطقه حفاظت شده دره انجیر و مناطق بکر و خوش آب و هوا، این بخش را مورد توجه ساخته است.
شهرستان اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار