مدیرکل راه آهن یزد گفت: با بهره برداری از محورهای جدید راه آهن یزد، قطار یزد ـ مشهد هر روزه می‌شود.
کد خبر: ۴۷۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 11 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛سید مصطفی داودی  در نشستی خبری با اشاره به تاخیر قطارهایی که مبدأ آن از یزد است، اظهار داشت: تاخیر این قطارها اکنون به زیر دو دقیقه رسیده و در مجموع ۸۰ درصد قطارها در زمان مقرر حرکت می‌کنند و تنها چند مورد تاخیر سبب شده میانگین تاخیر قطارهای مبدأ یزد به دو دقیقه برسد.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم این میزان تاخیر به صفر برسد و تاکنون نیز وضعیت نسبت به قبل شرایط بسیار بهتری پیدا کرده است.

داودی با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰ رام قطار در مسیر راه آهن یزد حرکت می کند، افزود: در حال حاضر امکان افزایش این قطارها وجود ندارد اما با بهره برداری از محورهای جدید، ظرفیت خطوط آزاد و امکان افزایش قطارها فراهم می‌شود.

مدیرکل راه آهن یزد ادامه داد: با تحقق این امر، قطار یزد ـ مشهد نیز همه روزه خواهد شد و به این مطالبه مهم مردم پاسخ داده می‌شود.

وی در مورد نوسازی واگن‌های یزد نیز بیان کرد: جدیدترین قطارها تحویل راه آهن یزد شده و ۹۰ درصد مسافران نیز از شرایط رضایت داشتند و امیدواریم بتوانیم به زودی بقیه واگن‌ها و قطارهای یزد را نوسازی کنیم.

داودی از تخلیه و بارگیری ۷ میلیون تن بار در راه آهن یزد خبر داد و اظهار داشت: در مجموع در سال جاری ۲۶ میلیون تن بار در محور راه آهن استان یزد حمل شده که هفت میلیون تن آن در همین استان بارگیری یا تخلیه شده است و استان یزد در این زمینه با فاصله دو برابری از راه آهن دوم، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهانی شدن شهر یزد عنوان کرد: موافقیم که ایستگاه راه آهن یزد، شرایط مناسبی برای ورود گردشگران ندارد و در صدد بهبود این فضا هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار