امام جمعه موقت تهران در یزد اعلام کرد:
مراقب دزدهایی که می‌خواهند از طریق سندهای بین‌المللی وارد کشور شوند، باشیم.
کد خبر: ۴۷۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 10 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛امام جمعه موقت تهران گفت: در حالی که در کشور ما سند تحول آموزش و پرورش تدوین شده است، نیازی به سند ۲۰۳۰ نیست و اصلا یونسکو چه حقی برای دخالت در امور فرهنگی ما دارد.
 آیت‌الله سیداحمد خاتمی دیشب در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی که به همت اداره اوقاف استان یزد در امامزاده سیدجعفر (ع) برگزار شد، اظهار داشت: انس با قرآن هدیه خدا است و این سعادت نصیب هر فردی نمی‌شود و هر فردی نمی‌تواند این هدیه را از خداوند متعال دریافت کند.

وی بیان کرد: انس با قرآن یعنی تلاش برای آموزش روخوانی قرآن، روخوانی قرآن، تلاوت قرآن، زیباخوانی قرآن، حفظ قرآن، تدبر در قرآن، تدبر در راستای آوردن قرآن به زندگی، حاکمیت قرآن و آوردن قرآن در تمام زوایای مختلف زندگی و هر فردی که این مجموعه را داشته باشد، به تعبیر قرآن از رؤسای بهشت هستند.

خاتمی با تاکید بر اینکه حاملان قرآن باید این هدیه را قدر بدانند، افزود: گسترش این هدیه در جامعه مدیون انقلاب اسلامی است زیرا قبل از پیروزی انقلاب، آمار حافظان قرآن از ۱۰ نفر تجاوز نمی‌کرد اما امروز مفتخریم که بگوییم هزاران حافظ قرآن در جای‌جای کشور اسلامی ایران دریم.

قاریان ایرانی با قاریان برجسته مصر و حجاز هماوردی می‌کنند

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در عرصه زیباخوانی قرآن نیز به جد قاریان برجسته ما با قاریان برجسته مصر و حجاز با وجود اینکه زبان مادری آنها زبان عربی است، هماوردی می‌کنند.

خاتمی با اشاره به اینکه حفظ و روخوانی قرآن، مقدمه‌ای برای گسترش فرهنگ قرآنی است، عنوان کرد: فرهنگ قرآنی مجموعه‌ای از بینش‌ها و ارزش‌ها است و ما می‌خواهیم قرآن به عنوان یک فرهنگ به خانه‌ها و ادارات بیاید و این مهم به جز تدبر در قرآن کریم محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حاکمیت دین و ارزش‌های الهی در همه عرصه‌ها تلاش کنیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا قرآن در خانه‌ها حاکم شود و در عرصه مدیریت جامعه نیز باید تلاش کنیم تا قرآن در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حاکمیت پیدا کند.

مراقب دزدهایی که می‌خواهند از طریق سندهای بین‌المللی وارد کشور شوند، باشیم

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هر قانونی که قانون خدایی نباشد، قانون جاهلیت است بنابراین نباید منتظر قانون بیگانگان و سندهای آنها که بویی از معنویت و خدا ندارد، باشیم و باید مراقب باشیم دزدی که ۳۸ سال پیش از این کشور راندیم، امروز از راه سندهای بین‌المللی و از پنجره سندها وارد نشود.

وی تصریح کرد: البته هوشیاری مردم و هوشیاری و تدبیر رهبر معظم انقلاب از ورود این دزدها جلوگیری خواهد کرد.

خاتمی افزود: فرهنگ قرآن، فرهنگ حاکمیت حاکم خدا است و حاکمی مشروعیت دارد که امضای خدایی داشت باشد و بعد از رسول خدا و امیرالمومنین حضرت علی (ع) و ائمه معصومین، امام زمان (عج) حاکمیت دارد و در زمان غیبت، ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان (عج) حاکم مشروع است که اطاعت از او اطاعت از امام زمان و تنها گذاشتن نایب امام زمان، تنها گذاشتن امام زمان (عج) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرهنگ قرآنی همچنین بر مقابله با طاغوت تاکید دارد، یادآور شد: نمی‌شود هم محبت خدا را و هم محبت دشمن خدا را در دل داشت و امروز دشمنان خدا برای همگان شناخته شده هستند.

نباید لبخند دشمن پای میز مذاکره را باور کرد

خاتمی افزود: سال‌ها بوش پدر، بوش پسر و امروز ترامپ، گفتند که گزینه‌ها روی میز است و این یعنی آنها دشمن هستند و نمی‌خواهند مشکلات ما حل شود بلکه آنها می‌خواهند با برجام به ما آسیب بزنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آنها پای قرارداد آمدند تا ما را دچار مشکل کنند و ما باید باورمان بشود از دشمن، دوستی بر نمی‌آید حتی اگر لبخند یا قهقهه بزند و این همان فرهنگ قرآن است.

وی تصریح کرد: فرهنگ قرآن این است که به دشمن اعتماد نکنید و در جریان برجام و پس از آن، برخی رسانه‌ها دشمنان خدا و لبخند دشمنان خدا را پررنگ جلوه دادند در حالی که قرآن به صراحت می‌گوید از طاغوت اجتناب کنید.

خاتمی خاطرنشان کرد: «اجتنب الطاغوت» قرآن، امروز یعنی مرگ بر آمریکا و همه ما باید این مهم را مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: فرهنگ قرآن، فرهنگ ما می‌توانیم در همه عرصه ها است و فرهنگ نفاق، فرهنگ نمی‌توانیم است.

با وجود سند بومی و قرآنی نیازی به سند ۲۰۳۰ یونسکو نیست

خاتمی افزود: در عرصه سیاست و فرهنگ می‌توانیم، بنابراین با وجود اینکه سند تحول آموزش و پرورش را هفت سال است که نوشته ایم و می‌توانیم سند بومی و قرآنی ارائه دهیم، چه لزومی دارد که یونسکو سند ۲۰۳۰ تحویل ما بدهد و اصلا بیگانگان را چه به این فضولی‌ها آن هم در عرصه فرهنگی.

وی تصریح کرد: در عرصه فرهنگ اقتصادی نیز به طور قطع با اقتصاد مقاومتی خواهیم توانست و توانستن برای ما معنا خواهد شد.

به گزارش مهرخاتمی با اشاره به ظلم‌ستیزی ملت ایران بیان کرد: ملت بزرگ ایران دشمن را خسته می‌کند و خود خسته نخواهد شد و ملت ایران می‌داند که فرهنگ قرآن، فرهنگ بها دادن به خودی‌ها، بها دادن به متدینین و بها دادن به کسانی است که روز حادثه به صحنه می‌آیند و جان خود را کف دستشان می‌گذارند.

وی تاکید کرد: همه زیبایی جلسات و مسابقات تلاوت و حفظ و قرائت قرآن این است که فرهنگ قرآن را در خانه و جامعه اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار