در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛
مدیر خبرگزاری نخیل عراق با ستایش نقش هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در تحولات عراق و منطقه، سردار سلیمانی را یک نعمت الهی برای ایران و کل منطقه خواند و گفت: اگر خدمات شهدای حرم و فرماندهی سردار سلیمانی نبود، الان داعش در کرمانشاه و زاهدان پایگاه تاسیس کرده بود.
کد خبر: ۴۷۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 05 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ محمد علی حکیم به نقش مهم محور مقاومت در عراق پرداخت و افزود: اگر امروز مدافعان حرم ایرانی- سوری –عراق و البته حزب الله لبنان و بخشی از حماس در عراق حضور مستشاری و نظامی نداشتند، گروه تروریستی داعش تمام منطقه را فرا گرفته بود و در مرزهای داخلی ایران استقرار می‌یافت.

وی تصریح کرد: دولت مرکزی ما از هیچ کشوری برای حضور در عراق به منظور مبارزه با داعش دعوت بعمل نیاورده و تنها بطور رسمی از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک مستشاری و اطلاعاتی داشته است. بنابراین هر نیروی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که لباسی غیر از لباس محور مقاومت بر تن داشته باشد از نظر دولت و مردم عراق؛ داعش و گروه تروریستی محسوب می‌شود خواه آمریکایی باشد خواه ترکیه‌ای.

این تحلیلگر سیاسی در یک تعبیر جالب و البته به زبان خودشان(عربی) از سردار سلیمانی بعنوان «فرستاده خدا برای ایران و منطقه» یاد کرد و گفت: این ژنرال ایرانی دارای افکار باز سیاسی، نظامی است و تکنیک‌های دفاعی وی برای دفع اهداف خبیثانه آمریکا و اسراییل تمام مرزهای جغرافیایی منطقه را در نوردیده است. سردار سلیمانی به قدری در تحولات منطقه موفق و بازدارنده عمل کرده که جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا از وی درخواست ملاقات کرد که البته مورد قبول سردار واقع نشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ هدفی جز مبارزه با تروریسم و جلوگیری از رخنه شوم تروریسم در دیگر نقاط منطقه ندارد و این به غایت بر مردم عراق روشن شده و بنده بعوان یک عراقی به آن شهادت می دهم، آمریکا تا به امروز نه تنها کمکی به سرزمین رنج کشیده عراق نکرده بلکه داعش را برای انجام جنایات بیشتر تجهیز کرده و این دقیقا عکس اهداف جمهوری اسلامی ایران در عراق است.

از مدیر خبرگزاری نخیل عراق در خصوص نقش رهبران شیعی این کشور بویژه مرجع عالی قدر آیت الله سیستانی در مبارزه علیه تروریسم و ایجاد جبهه مردمی سئوال کردیم که وی پاسخ داد: اگر آیت الله سیستانی فتوای تاریخی خود مبنی بر مبارزه با داعش و تشکیل حشدالشعبی اعلام نمی‌کرد، معلوم نبود الان عراق در چه شرایط فجیع‌تری قرار داشت. ایشان برای صدور فتوای جهاد 3 روز رو به حرم مطهر امیر المومنین در حال راز و نیاز و تفکری عمیق بودند که در نهایت فرمان جهاد را صادر کردند.

حکیم در دنباله گفت‌وگو با نگاهی بر دو دهه حضور غیر قانونی نیروهای ائتلاف در عراق به سرکردگی ایالات متحده، یادآرو شد: از زمان حضور نیروهای آمریکایی در ابتدای هزاره دوم میلادی به بهانه سرنگونی صدام، نه تنها شر دیکتاتوری صدام از سر مردم عراق برداشته نشد بلکه مصائب سخت تر و رخدادهای به مراتب هولناک‌تری بر ما گذشت.

وی افزود: از سال 2003 تا به امروز دولت آمریکا مشغول احداث سفارتخانه خود در بغداد است و هنوز عملیات ساخت‌و ساز این به اصطلاح سفارتخانه پایان نیافته است. آیا واقعا آنها می‌خواهند یک سفارتخانه و یک مرکز دیپلماسی در عراق تاسیس کنند؟!

حیکم پس از طرح این سئوال ادامه داد: بزرگترین سفارتخانه دنیا متعلق به کشور آمریکاست که امروز در خاک عراق مستقر است. این مرکز به ظاهر دیپلماتیک دارای 17 هزار کارمند و امکاناتی همچون 9 استخر شنا و دیوارهای حفاظتی به قطر 1.20متر است. تردیدی نداریم که این بنا یک سفارتخانه نیست بلکه یک مرکز جاسوسی و استخباراتی (اطلاعاتی) است. واقعا برای مردم عراق این سئوال بوجود آمده که یک سفارتخانه با چه توجیهی 17 هزار پرسنل استخدام کرده است؟ قواعد دیپلماتیک حکم می‌کند برای یک ماموریت دایم برون مرزی در خاک کشوری دیگر تنها چند نفر کافی است. لذا در باطن کاملا مشخص است، ماموران اطلاعاتی موساد و سی آی ای در قالب کارمند سفارتخانه بکار گرفته شده‌اند.

وی از فعالیت گسترده سرویس جاسوسی موساد و مستشاران امنیتی تل‌آویو در این مرکز پرده برداشت و گفت: اساسا سفارتخانه فعلی آمریکا بعنوان یک مرکز خرابکاری استفاده شده و عملا تحولات منطقه و جنگ و جنایت علیه مردم عراق در این مرکز فرماندهی می‌شود باید اضافه کنم جاسوسان رژیم صهیونیستی در حال حاضر در اقلیم کردستان بسیار فعال بوده و کردها را به سمت گرایشات تجزیه طلبانه بشدت سوق می‌دهند.

مدیر خبرگزاری نخیل عراق، ایران را امن‌ترین نقطه در منطقه و جهان برشمرد و خاطر نشان کرد: به جرات می‌توان اذعان کرد تهران حتی از پاریس هم امن‌تر است چرا که تاکنون چند کشور اروپایی مورد آماج حملات تروریستی داعش قرار گرفته‌اند ولی ایران همچون یک جزیره امن امواج پر تلاطم دریا را در پیرامون خود کنترل می‌کند.

وی افزود: رفاه و امنیت امروز ایران مرهون ریخته شدن خون‌هایی است که در صیانت از مرزهای خود جان فشانی کرده‌اند، بعلاوه رهبری معظم انقلاب و مسئولین جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی سران عرب مرتجع و خیانت کار منطقه، با هوشمندی و آگاهی کامل نسبت به تحولات خاورمیانه رفتار کرده و سه محور اسراییل- آمریکا و عربستان سعودی را در تجزیه و از بین بردن منطقه ناکام گذاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار