امام جمعه خوي: حوادث و اتفاقات چند هفته اخیر در منطقه حکایت از شکست قطعی استکبار جهانی و ارتجاع منطقه از جبهه مقاومت اسلامی دارد
کد خبر: ۴۶۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 28 July 2017



به گزارش خبرنگارتابناک استان آذربايجان غربي از خوي،حجت الاسلام شکوری در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته بعد از توصيه نماز گزاران با رعايت کردن تقواگفت:،شکست خوردن دولت به اصطلاح اسلامی داعش در موصل کـشور عراق در مـقابل ارتـش و نیروهای مردمی این کشور،خیزش مجدد مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس و کشاندن محور مبارزه به داخل سرزمین های اشغالی و شکسته شدن کمربند امنیتی اسرائیل غاصب و شکست مفتضحانه جبهة النصره از حزب الله و ارتش لبنان و سوریه در منطقه عرسال و قلمون علی رغم حمایت های جدی آمریکا ،عربستان و سایر مرتجعین منطقه از تروریست هاست.
خطبه درادامه  با اشاره به تحریم های اخیر جمهوری اسلامی ایران و روسیه از ناحیه سردمداران حکومت آمریکا اظهار داشت :این اقدام منفعلانه حاکمان آمریکا به دنبال شکست های اخیر آنان و تروریست ها در منطقه بوده که رسماً در رسانه های خود اعلام کردند که حزب ا.. برای جنگ با رژیم اشغالگر قدس آماده می شود و تمامی این شکست ها را از حمایت جمهوری اسلامی و روسیه از مقاومت اسلامی در منطقه به ویژه سوریه می دانند.
امامت و محبت اهل بیت(ع) اساس اسلام است
خطیب در بخش دوم خطبه اول با ادامه بحث اسلام از دیدگاه قرآن و سنت اظهار داشت: در پاره ای از روایات امامت و رهبری و محبت پیامبر و اهل بیت او به عنوان اساس و پایه دین مقدس اسلام معرفی شده اند امام رضا(ع) فرمود:اِنَّ الْاِمامَةَ اُسُّ الْاِسْلامِ النّامی امامت ریشه بالنده دین اسلام است
و رسولخدا(ص) می فرماید:وَ اَساسُ الْاِسْـلامِ حُبّـی وَ حـُبُّ اَهْلِ بـَیْـتـی بنیاد اسلام دوست داشتن من و اهل بیت من است
حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های هفته جاری روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای ،سالگرد رحلت آیت ا.. مشکینی ،روز اهدای خون ،روز جهانی شیر مادر و سالروز شهادت آیت ا.. شیخ فضل ا.. نوری را از جمله مناسبتهای هفته برشمرد .
وی با اشاره به 6 مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای نيز گفت: مهارت و کارآفرینی پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند. کارآفرینی، به عنوان یک پدیده نقش موثری را در توسعه اقتصادی کشورها یافته است، به طوری که در اقتصاد رقابتی ،امروزه دارای نقش کلیدی می باشد
وي ادامه داداكنون در عرصه جهاني، افراد خلاق، نوآور و مبتكر به عنوان (کارآفرينان) منشأ تحولات بزرگي در زمينه هاي توليدي و خدماتي شده‌اند كه از آن‌ها به عنوان قهرمانان ملي ياد می‌شود.
مبارزه علیه استعمار و استبداد صبغه بارز آیت ا.. مشکینی بود
مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به 8 مرداد سالروز رحلت حضرت آیت ا.. مشکینی اظهار داشت: حضرت آیت ا.. مشکینی عمر با برکتی داشته و مدام در راه تبلیغ دین و ترویج اسلام و مبارزه با استعمار و استبداد حضور داشته است.
وي درادامه به خدمات این فقیه بزرگواراشاره کرد افزود: تعلیم و تربیت صدها شاگرد در علوم مختلف اسلامی، مبارزه علیه رژیم پهلوی در طول سالیان متمادی قبل از پیروزی، تألیف کتب علمی در رشته های مختلف علوم،عضویت و حضور سرنوشت ساز در جامعه مدرسین، حضور در سنگرهای مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی از قبیل امامت جمعه ،خبرگان تدوین قانون اساسی ،ریاست مجلس خبرگان و... از جمله خدمات آن  بزرگوار مي باشد.
وی درادامه خاطرنشان کرد :مبارزه علیه استعمار و استبداد صبغه بارز آیت ا.. مشکینی در دوران حاکمیت ستم شاهی بود
تحریم جدید ایران و روسیه عکس العمل شکست آمریکا در منطقه
خطیب در بخش پایانی خطبه دوم با اشاره به تحریم های اخیر جمهوری اسلامی ایران و روسیه از ناحیه سردمداران حکومت آمریکا اظهار داشت :این اقدام منفعلانه حاکمان آمریکا به دنبال شکست های اخیر آنان و تروریست ها در منطقه بوده که رسماً در رسانه های خود اعلام کردند که حزب ا.. برای جنگ با رژیم اشغالگر قدس آماده می شود و تمامی این شکست ها را از حمایت جمهوری اسلامی و روسیه از مقاومت اسلامی در منطقه به ویژه سوریه می دانند.
خبرنگار:ف فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار