مدیرجهادکشاورزی دره شهرگفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 120 تن لیمو ترش عمانی به ارزش اقتصادی هشت میلیارد و 400 میلیون ریال تولیدو در روانه بازارهای داخلی کشور شود.
کد خبر: ۴۶۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 28 July 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛طیار فیلی"مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: برداشت لیمو ترش از سطح 40 هکتار از باغات مرکبات بخش ماژین آغاز شده است.

 وی اظهار کرد:  پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 120 تن لیمو ترش عمانی به ارزش اقتصادی هشت میلیارد و 400 میلیون ریال تولیدو در روانه بازارهای داخلی کشور بخصوص استانهای خوزستان،لرستان و کرمانشاه شود.

 فیلی افزود: کار برداشت این محصول از اواخر تیرماه درهشت روستای این شهرآغاز و تا پتبان نیمه اول شهریور ادامه دارد.

 وی متوسط برداشت این محصول را در هکتار سه تن عنوان کرد ویادآورشد: تامین نهاده های مورد نیاز باغداران شامل کود شیمیایی، بهره مندی از توصیه های فنی و مناسب کارشناسان و مروجان کشاورزی، برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی در زمینه های تغذیه و هرس به موقع باغات، توزیع سموم شیمیایی در جهت مبارزه با آفات و بیماری های باغی از جمله خدمات ارائه شده به باغداران بخش ماژین بوده است.

 وی تصریح کرد: 200 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در امر برداشت این محصول در روستاهای حوزه بخش ماژین مشغول فعالیت هستند.

 فیلی افزود: لیمو ترش عمانی به دلیل داشتن خواص اسیدی، ضدعفونی کننده قوی است که در کاهش چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش بسزایی دارد. این میوه منبع غنی ویتامین  ث  محسوب می شود و. بعنوان یک ماه تقویت کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی،طراوت،شادابی، جوانی و نیرو ی حیات می شود و در مجموع گنجینه ای از خواص درمانی وغذایی است.

 مدیر جهاد کشاورزی دره شهر کل باغات مرکبات بخش ماژین را 55 هکتار عنوان و خاطرنشان کرد:یا توجه به استعداد و پتانسیل های موجود در منطقه در صورت تامین اعتبار ریالی توسعه باغات در این بخش در دستور کار قرار دارد.

 
منبع:سیمره خبر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار