مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد از اجرای طرح عقیم‌سازی مگس مدیترانه‌ای در یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 27 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان مهریز با حضور روسای ادارات، فرماندار شهرستان و مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد، با حیاتی خواندن اجرای صحیح برنامه‌های پدافند غیرعامل گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند پدافند غیرعاملی یکی از اصول اساسی کشور است و قدرت ایستادگی و مانور کشور را در برخورد با بحران‌های اساسی بالا می‌برد.

صادق طهماسبی افزود: از اول خلقت مسائل پدافند غیرعامل وجود داشته و با توجه به نوع تهدیدات بشر تغییر کرده است. بافت تاریخی و منابع طبیعی برای جلوگیری از ورود دشمن به خاک آن شهر و دست‌یابی به آب‌های زیرزمینی خود یک پدافند غیرعامل است.

وی گفت: امروزه از طریق امواج و سیگنال‌ها وارد خانه‌های ما می‌شوند و علوم فنّاوری امنیت ما را تهدید می‌کنند؛ اما همین فنّاوری باعث بالا رفتن امنیت نیز می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان مهریز در کنار جاده بین‌المللی قرارگرفته است و روزانه 8 هزار مورد مواد اسیدی، گازی و قابل‌انفجار در حال عبور از این جاده است نیاز شدید به آموزش پدافند غیرعامل درزمینهٔ امداد و عملیات نجات دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد تأکید کرد: موفقیت اقدام پدافند غیرعامل به‌موقع بودن آن است زیرا اگر به‌موقع نباشد مصداق نوش دارو پس از مرگ سهراب است.

وی ادامه داد: شهرستان مهریز در زمان شیوع تب کریمه کنگو در طی بازدیدهای که انجام شد بسیار خوب عمل کرده و کارکرد نمونه‌ای داشته است. هدف پدافند غیرعامل بالا بردن اقتدار و سلامت افراد جامعه به‌عنوان سرمایه‌های ملی است و به فرموده رهبر انقلاب جامعه ما باید جامعه پدافندی شود.

طهماسبی تصریح کرد: طرح عقیم‌سازی مگس مدیترانه‌ای توسط دانش‌سرای یزد در حال انجام است.

فرماندار مهریز نیز در این جلسه با اشاره به‌ضرورت مشارکت همگانی در اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل گفت: هرچقدر کشوری عرصه پدافند غیرعامل پیشگام باشد و بتواند به تهدیدات خودپاسخ مناسب و به‌موقع بدند، این کشور خواهد توانست بقای خود و مردمش را تضمین کند.

سید محمد رستگاری افزود: باید بدانیم چگونه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا در مواقع خطر و بحران بتوانیم سریع عمل کرده و فرصت سازی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار