رزمنده یزدی حاضر در عملیات مرصاد گفت: منافقین در عملیات مرصاد سیلی محکمی از مردم خوردند.
کد خبر: ۴۶۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 27 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛سرهنگ کاظم مشهدی‌بافان در خصوص شرایط عملیات مرصاد گفت: بعد از پذیرش قطعنامه منافقین مرگ سیاسی امام راحل را اعلام کرده و برنامه‌ریزی کردند که در شهریورماه به ایران حمله کنند.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: منافقین سوم مردادماه از پادگان اشرف به سمت قصر شیرین حرکت کرده و بعد از قصر شیرین به سر پل ذهاب و 9 و نیم شب به اسلام‌آباد غرب رسیدند و ساعت 2 بامداد به 24 کیلومتری کرمانشاه رسیدند.

وی تأکید کرد: عراق به حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی و هوایی از منافقین، نیروهای خود را از انجام دخالت مستقیم در ورود به عمق خاک ایران بر حذر داشت و ابتدا برای کاستن از حجم نیروهای خودی در غرب، اقدام به تک وسیعی در خرمشهر نمود و سپس با هجوم و آتش سنگین در منطقه سرپل و صالح‌آباد، این مناطق را تصرف کرده و راه ورود منافقین به داخل را هموار ساخت، عراق هم‌چنین، پس از ورود منافقین به داخل، جهت پشتیبانی در چندین نوبت، اقدام به بمباران هوایی خطوط و نیروهای ایرانی کرد و بالگردهای نیرو بر عراق نیز، مرتباً به پشتیبانی منافقین مشغول بودند. 

مشهدی بافان تصریح کرد: هدف منافقین از حمله در عمق خاک ایران، تسخیر چندین شهر و در آخر رسیدن به تهران و به دست گرفتن قدرت بود، بر طبق زمان‌بندی، نیروها بایستی ساعت 6 بعدازظهر روز دوشنبه 3 مرداد به کرند و ساعت 8 شب به اسلام‌آباد و 10 شب به کرمانشاه رسیده و در این شهر، دولت خویش را اعلام کنند. 

رزمنده یزدی عملیات مرصاد ادامه داد: منافقین اگرچه در ساعت‌های مقرر به کرند و اسلام‌آباد رسیدند، اما در مسیر اسلام‌آباد – کرمانشاه و گردنه حسن‌آباد، از پیشروی آن‌ها جلوگیری شد. نیروهای خودی در فاصله 200 متری آنان در ارتفاعات چهارزبر ضمن تشکیل خط پدافندی با آنان درگیر شده و بعدازظهر 4 مرداد با محاصره شهر اسلام‌آباد، به‌منظور انسداد عقبه و راه فرار، سه‌راه اسلام‌آباد – کرند را قطع و آن‌ها را محاصره کردند. 

جانباز دفاع مقدس اظهار داشت: نیروهای اسلام در روز 5 مرداد عملیات مرصاد را به رمز یا علی بن ابی‌طالب (ع) آغاز نمودند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و مابقی را به فرار وا‌داشتند. در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه‌راهی اهواز (پشت پمپ‌بنزین اسلام‌آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند. 

مشهدی بافان افزود: در عملیات مقابله با منافقین بیش از 2500 تن از منافقین به هلاکت رسیدند و بیش از چهارصد دستگاه خودرو، نفربر و تانک آنان منهدم شد.

وی بابیان اینکه در عملیات مرصاد که پاسخی به عملیات فروغ جاویدان منافقین بود من و چهار رزمنده یزدی دیگر شرکت داشتیم گفت: در این عملیات 612 خودروی تویوتا، 72 دستگاه تانک، 400 نفربر برزیلی، 90 دستگاه خمپاره‌انداز 81 میلی‌متری، 150 دستگاه خمپاره‌انداز 60 میلی‌متری، 51 قبضه تفنگ 160 میلی‌متری و ... غنیمت گرفتیم.

این رزمنده یزدی ادامه داد: با اشاره به اینکه منافقین نزدیک به پنج هزار و 316 نفر نیرو وارد عملیات کرده بودند گفت: منافقین کوردل هفت هزار نیروی پشتیبانی و 10 هزار نفر نیروهای هوادار خود را نیز سازمان‌دهی کرده بودند تا با استفاده از آن نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند که البته با امداد غیبی خداوند و ایثار رزمندگان دلاور ایرانی این نقشه شوم شکست خورد و منافقین به خاک سیاه نشستند.

سرهنگ مشهدی بافان در پایان اظهار داشت: آماری که خود منافقین رسماً اعلام کرده‌اند نشان از اقدامات سیاه این خیانت‌کاران به ملت خود است. منافقین طبق اعلام خودشان بیش از 12 هزار نفر را در ایران ترور کردند و در دوران دفاع مقدس برای خوش‌خدمتی به صدام در 100 عملیات 930 نفر از نیروهای ایرانی ر به شهادت رساندند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار