مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: 68 درصد موقوفات استان در بخش کشاورزی است که این موقوفات یا فاقد درآمدند و یا بخاطر خشکسالی در سالهای اخیر از درآمد ناچیزی برخوردار هستند.
کد خبر: ۴۶۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 27 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛حجت الاسلام حسین زارعزاده  در آئین معارفه رئیس نمایندگی اداره اوقاف خاتم افزود: استان یزد از نظر تعداد موقوفات رتبه پنجم را در کشور داراست و از نظر تعداد رغبات وقفی نیز در کشور رتبه نهم را داراست.
وی یادآور شد: 25 درصد از موقوفات استان دارای سند مالکیت هستند و مابقی فاقد سند هستند که این موضوع جای نگرانی است.
وی خاطرنشان کرد: کسب درآمد از موقوفات بحث گسترده ای دارد چرا که بعضی از متصرفین نمی خواهند حق وقف را ادا کنند و درآمد موقوفه باید به روز باشد و در راستای نیت واقف هزینه شود.
این مسئول اظهار داشت: گاهی برخی از مسئولان تعابیر اغراق آمیزی نسبت به موقوفات دارند و درآمد آنها را زیاد می پندارند و این در صورتی است که وظیفه ما حفظ موقوفه در راستای نیت واقف است.
وی تصریح کرد: ما امین واقف هستیم پول در موقوفات وجود دارد اما این پول باید در راستای نیت واقف و حفظ موقوفه هزینه شود.
زارعزاده افزود: در شهرستان خاتم اسناد وقفی زیادی نداریم و این اسناد بعضا در اختیار مردم است که از مردم می خواهیم اگر این اسناد را در اختیار دارند به دلیل از دست رفتن جهت ثبت و ضبط آنها را به این اداره تحویل نمایند.
وی همچنین به بقعه سید عباس اشاره و تاکید کرد: این بقعه در دست ساخت است و امید داریم تا بتوانیم آن را به یک قطب فرهنگی تبدیل کنیم.
در این آئین که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، فرماندار و دیگر مسئولین برگزار شد ماشالله گلچین تکریم و حجت الاسلام سجاد محمد زاده به عنوان رئیس نمایندگی اداره اوقاف شهرستان خاتم معارفه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار