عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز با رییس بانک مرکزی در خصوص رسیدگی به وضعیت موسسات مالی ایشان قول دادند در اسرع وقت تا سقف 50 میلیون تومان به سپرده گذاران بپردازند.
کد خبر: ۴۶۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 26 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ ابوالفضل ابوترابی پیرامون جزییات این جلسه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین، اظهار داشت: در خصوص ورشکستگی برخی بانک‌ها و موسسات مالی صحبت شد که قاعدتا بخش عمده‌ای از آن محرمانه خواهد بود. اما در این جلسه ولی الله سیف رییس بانک مرکزی قول داد در اسرع وقت تا سقف 50 میلیون تومان مطالبات سپرده گذاران بانک‌هایی مانند کاسپین را تامین کند.

وی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در مورد ساماندهی موسسات مالی اعتباری، خاطر نشان کرد: برخی از این موسسات سال‌ها بدون مجوز با نصب تابلو در شهرهای مختلف کشور مشغول بکار شدند و تعدد شعب آنها موجب شد مردم به اشتباه تصور کنند این موسسات تحت نظر بانک مرکزی است و برای سپرده گذاری به آنها اطمینان کردند.

ابوترابی یادآور شد: اشتباه و خطای استراتژیک بانک مرکزی در نظارت بر موسسات مالی موجب شده تا این لحظه نزدیک به 13 میلیون نفر(با احتساب خانواده هایشان) بطور مستقیم و غیر مستقیم در زمره طلبکاران بانکی قرار گیرند.

عضو کمیسیون شوراها در پاسخ به این سوال که آیا پیرامون بحث ورشکستگی بانک ها هم در جلسه با رییس بانک مرکزی مسایلی مطرح شد گفت: بله یکسری موضوعات در این ارتباط مطرح شد که شاید مصلحت نباشد به آنها پرداخت اما در این باره مقرر شد یک کار گروهی بین دولت و مجلس تشکیل شود موضوع را با کمک کارشناسان و صاحب نظران مورد بررسی و چاره اندیشی قرار دهند.

وی افزود: فعلا راه کاری در مورد بحث ورشکستگی بانکها در صحن بررسی نشده و تصمیم گرفته شد کار گروه ویژه دولت و مجلس مستقیما در موضوع ورود کرده و چنانچه نیاز به اصلاح قانون باشد مجلس اقدام خواهد نمود.

ابوترابی در خصوص جزییات سوال نمایندگان مجلس از رییس جمهور پیرامون عملکرد ضعیف بانک مرکزی در نظارت بر برخی بانک ها و موسسات اعتباری خارطر نشان کرد: 130 نماینده این نامه را امضا کردند و از رییس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت بد بانکها و علمکرد بانک مرکزی شدند.

وی افزود: نماینده سوال کنندگان از رییس جمهور پیشتر با سیف و نهاوندیان(رییس بانک مرکزی / رییس دفتر رییس جمهور) جلساتی برگزار کردند که از توضیحات آنان در خصوص این سوال قانع نشدند، لذا مقرر شد کمیسیون اقتصادی مجلس تا پایان این هفته طرح سئوال از رییس جمهور را به هیات رییسه مجلس وصول کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار