کد خبر: ۴۶۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 26 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛فیلم مستند «آبی کمرنگ » در بخش برنامه های جنبی دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی در سالن سینما تک با حضور معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، کارگردان فیلم «آرش لاهوتی» و جمعی از علاقه مندان به هنر سینما پس از اکران مورد نقد وبررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از کارگردان و عوامل فیلم،اظهار داشت : در این فیلم  دردی را شاهد هستیم که بخشی از ما گاهی آن را فراموش می کنیم. آدمهایی در این جامعه هستند که ما آرامش، آسایش، رفاه نسبی و هر چه داریم را مدیون این آدمها می باشیم و اما گاهی آن ها را فراموش می کنیم،وی همچنین تیتراژ کار را اثری هنرمندانه و تاثیر گذار عنوان نمود.
در ادامه این نشست آرش لاهوتی کارگردان فیلم در جلسه نقد و بررسی این اثر ضمن اظهار خرسندی از حضور در بین فیلمسازان یزدی گفت :برای ساخت چنین فیلم هایی نیاز است تا قبل از فیلمبرداری یک سری اطلاعات اولیه در خصوص این آدم ها و شرایطی که دارند داشته باشیم به همین دلیل بعد از کسب مجوزهای لازم که نزدیک به هشت ماه طول کشید توانستیم به بخش دو آسایشگاه ورود پیدا کنیم.

لاهوتی ادامه داد : وقتی مستند راجع به آدم ها ساخته می شود باید به آنها نزدیک شوید، درد آنها را حس کنید و صرفا وقتی شما احساس کنید دارید از آدم ها فیلم می سازید و آدمها را فقط ابزار نمی دانید برای فیلم  و برای انسانیت خودشان به آنها نزدیک می شوید نتیجه درستی خواهید گرفت ، طبیعی است که من نیز مثل هر فیلمساز دیگری می خواهم فیلم خوب بسازم  ولی سعی کردم نگاهم این باشد که درد این آدم ها را حس کنم و  بع برداشتی انسانی انعکاس دهم.
کارگردان فیلم «آبی کمرنگ» اظهار داشت: در این فیلم امکان اینکه آدم بخواهد انتظارات خاصی از شخصیت ها داشته باشد نیست اساسا من دوست دارم تمیز فیلم درست کنم اولا خیلی صادقانه اعتقاد ندارم که دوربین روی دست باشد و دیافراگم بسته و حرکتهای دوربین به بیننده القا کند که شما مطمئن باشید صحنه مستند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار