کد خبر: ۴۶۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 26 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ رئیس دانشکده طب سنتی اردکان با بیان اینکه یزد پایلوت اجرای طرح بشیر در استان یزد شد، گفت: در این طرح معلمان و دانش‌آموزان با اصول طب ایرانی اسلامی آشنا می‌شوند.
 مجید امتیازی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت اجرای طرح بشیر سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 29 دانشجو از مقطع دکتری عمومی در این دانشگاه جذب شده‌اند که 24 نفر از آنها همچنان در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه یکی از جنبه‌های مهم و کاربردی طب سنتی، تقابلی است که بین طب سنتی و طب مدرن و رایج وجود دارد، ادامه داد: مردم همیشه نسبت به برخی موارد در جامعه باورهای عمیقی دارند که یکی از این موارد طب سنتی است که در بین بسیاری از مردم مورد توجه است.

رئیس دانشکده طب سنتی اردکان با اشاره به اینکه پرونده‌های متعددی در ارتباط با افراد سوء استفاده‌گر از طب سنتی ایجاد شده، خاطرنشان کرد: برخی افراد در جامعه از اعتماد مردم به طب سنتی سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

امتیازی با اشاره به اینکه از دید دانشگاه علوم پزشکی هیچ تقابلی بین طب سنتی و طب رایج وجود ندارد، گفت: اطلاع‌رسانی درست به مردم می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در نتیجه سوء استفاده این افراد به وجود می‌آید را جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بندهای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با نظام سلامت، به صورت مستقیم مربوط به طب سنتی است، بیان کرد: در صورتی که ما بتوانیم این علوم را در جامعه به درستی تبلیغ و نشر دهیم، جلوی بسیاری از بیماری‌ها در جامعه گرفته می‌شود.

به اجرای طرح بشیر سلامت در استان یزد اشاره کرد و با بیان اینکه معلمان دبستان مخاطبان این طرح هستند، گفت: خوشبختانه معلمان تاثیر بسیار مستقیمی بر دانش‌آموزان دارند و در شرایط فعلی کودکان هم روی خانواده‌ها تاثیر بالایی دارند.

امتیازی با بیان اینکه طرح بشیر به صورت پایلوت در استان یزد اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که معلمان علوم مرتبط با این طرح را فرا گرفتند و به دانش‌آموزان این موارد را بیان کردند، کودکان هم در خانواده همانند طرح همیار پلیس عمل کرده و موارد را به خانواده خود منتقل می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار