مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت دوره آموزش فنی و حرفه‌ای معادل ۳۳ هزار نفر دوره در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 26 July 2017


به گزارش «تابناک یزد»؛ علی‌آقا افضلی در دیدار کارمندان فنی و حرفه‌ای استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه 6 مرداد به عنوان روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هفته منتهی به این روز به نام هفته کارآفرینی نام گذاری شده، اظهار داشت: برای گرامیداشت این هفته برنامه‌های مختلفی در استان یزد برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام می‌توان به بازدید آزاد عموم مردم از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان اینکه در استان یزد 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از 350 آموزشگاه آزاد فعال وجود دارد، گفت: این مراکز سالانه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه می‌کند.

آقاافضلی خاطرنشان کرد: در کل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیش از 4 هزار حرفه و استاندارد آموزشی تدوین شده که در استان یزد حدود 400 حرفه قابلیت اجرا و آموزش برای متقاضیان دارد.

وی نیاز هر استان را مهمترین عامل برای انجام دوره‌های فنی و حرفه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع دولتی و خصوصی شش میلیون و 400 هزار نفر ساعت دوره در استان یزد برگزار شد که این میزان تقریبا معادل 33 هزار نفر دوره است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 8 گروه آموزشی و به 9 قشر ارائه می‌شود، عنوان کرد: این هشت گروه شامل مراکز ثابت، تیم‌های سیار آموزشی، آموزش در روستاها، پادگان‌ها، زندان‌ها، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها، صنایع، اصناف و دانشگاه‌ها است.

آقاافضلی مخاطبین این آموزش‌ها را جوانان جویای کار، دانش‌آموزان، دانشجویان، افراد تحت پوشش بیمه بیکاری، سربازان در پادگان‌ها، نادمین در زندان‌ها، بانوان، معتادان بهبود یافته دانست.

وی با بیان اینکه بیکاری معضلی است که همه دولت‌ها با آن روبه‌‍رو بوده‌اند، گفت: یکی از دلایل بیکاری، نبود مهارت بین افراد جامعه به ویژه جوانان است، ما در مجموعه فنی و حرفه‌ای این آمادگی را داریم که توانایی مهارتی مورد نیاز افراد برای ورود به بازار کار را به آنها ارائه کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار