بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کتابچه گزیده شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد در زمستان 95، تعداد گردشگران خارجی در این فصل نسبت به مدت مشابه سال قبل 341,7 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۶۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰ 26 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛در آمارنامه فصلی گزیده شاخص ها و نماگرهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی استان یزد در زمستان 1395 درباره نماگرهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعداد گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز تحت نظارت در استان 39 هزار و 786 نفر اعلام شده است.
این شاخص در مقایسه با فصل پاییز همین سال 49 درصد و نسبت به زمستان سال قبل 341,7 درصد افزایش یافته که با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در سال 96 می تواند نویدبخش استقبال بالای گردشگران خارجی برای سفر به این استان باشد.
شاخص دیگر در این بخش که رشد بالایی داشته، تعداد موافقت اولیه صادر شده تاسیسات گردشگری است که در این فصل 105 مورد اعلام شده که در مقایسه با فصل قبل 400 درصد و فصل مشابه سال قبل 2هزار و 525 درصد رشد یافته است.
در عین حال میزان اشتغالزایی در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز که 393 نفر بوده نسبت به فصل قبل 336,7 درصد و در مقایسه با زمستان سال قبل 270,8 درصد افزایش یافته است.
یکی دیگر از شاخص های اجتماعی و فرهنگی ازدواج و طلاق است که در این خصوص در فصل زمستان سال 1395 تعداد ازدواج و طلاق ثبت‌شده به ترتیب 2 هزار و 128 و 372 رویداد بوده که نسبت به فصل قبل تعداد ازدواج 66,4 درصد و فصل مشابه سال قبل 9,6 درصد و تعداد طلاق 6,9 درصد افزایش یافته در عین حال طلاق نسبت به فصل مشابه سال قبل 11درصد کاهش نشان می دهد .
در این فصل تعداد مستمری بگیران زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان 23 هزار و 571 نفر بوده که نسبت به فصل قبل 3,2 درصد و زمستان سال قبل 11,9 درصد کاهش یافته است.
تعداد مشترکان حقوق بگیر صندوق بازنشستگی نیز 22هزار و 903 نفر بوده که نسبت به پاییز همان سال 0,6 درصد و زمستان سال قبل از آن 4,9 درصد رشد داشته است.
یکی از شاخص های اجتماعی که در این فصل کاهش قابل توجهی داشته بحث حوادث و تلفات رانندگی است به گونه ای که آمارهای تصادفات درون شهری در زمستان 95 بیانگر کاهش 3 درصدی نسبت به فصل قبل و کاهش 9,8 درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل است.
تصادفات برون شهری در این فصل کاهش 11,3 درصدی نسبت به فصل قبل و کاهش 6 درصدی نسبت به فصل مشابه پارسال داشته ضمن آنکه تعداد مجروحان تصادفات درون شهری نسبت به فصل قبل 1,1درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 9,8 درصد کاهش یافته است.
از سوی دیگر تعداد مجروحان تصادفات برون شهری نیز کاهش داشته به گونه ای که نسبت به فصل قبل 17,3درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال 13,1 درصد کاهش یافته است.
در این فصل تعداد تلفات حوادث رانندگی نیز کاهش قابل توجهی داشته به گونه ای که تلفات تصادفات رانندگی نسبت به فصل پاییز 95 حدود 40,9 درصد و فصل زمستان سال قبل 29,1 درصد کاهش نشان می دهد.
این استان در زمینه‌ انرژی خورشیدی، معادن، گردشگری سلامت، طبیعی و تاریخی، صنایع هایتک و دانش بنیان، علم و فناوری، بازرگانی و تجارت نوین، فرآوری مواد معدنی، کشاورزی نوین و ارگانیک، مدیریت منابع آب و توسعه انرژی های نو ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار