کد خبر: ۴۶۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵ 26 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیر موسسه تامین درمان بسیجیان یزد با بیان اینکه ۱۰۸۶ زوج نابارور از سراسر کشور در طرح درمان رایگان بسیج یزد شرکت کردند، گفت: ۳۶ درصد این زوجین صاحب فرزند شدند.
 "ولی نوری‌زاده" در نشست خبری با خبرنگاران یزد، با اشاره به اینکه موسسه تامین درمان بسیجیان به دنبال این است که بتواند سلامت جامعه را با حضور بسیجیان در قشرهای تخصصی تضمین کند، اظهار داشت: این موسسه با همکاری انجمن علمی طب سنتی ایران در صدد برآمد که زیرساختی برای ترویج طب سنتی ایرانی اسلامی را در جامعه پیاده کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در این عرصه باید به با توانایی، تخصص وعلم کامل انجام شود، گفت: در این راستا کتابی تحت عنوان بشیر سلامت در استان یزد تدوین شد و سعی کردیم که از لحاظ علمی، مطالبی را در این کتاب تدوین کنیم که مورد اختلاف نباشد و بتوانیم در کلاس‌های آموزشی، شش فصل آن را تدریس و بیان کنیم.

مدیر موسسه تامین درمان بسیجیان یزد در ارتباط با جامعه هدف این طرح، خاطرنشان کرد: با بررسی پیشنهاد‌های رسیده به این موسسه، بر آن شدیم که ابتدا این طرح در بین جامعه فرهنگی استان انجام شود.

نوری‌زاده این طرح را به صورت پایلوت در استان یزد اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: 960 نفر از معلمان استان یزد به مدت 24 ساعت در دوره‌های این طرح شرکت می‌کنند و آموزش‌های لازم در ارتباط با طب سنتی ایرانی و اسلامی را دریافت می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این دوره‌ها در تابستان به پایان می‌رسد، امیدواریم با شروع  مدارس در مهرماه، خروجی اجرای این طرح را در جامعه به ویژه در خانواده‌ها مشاهده کنیم.

مدیر موسسه تامین درمان بسیجیان یزد با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر در صدر مشکلات و بیماری‌های یزد قرار دارد، گفت: یکی از دلایل اصلی این مشکل و بیشتر شدن بیمار‌ی‌های غیرواگیر در استان یزد، سبک زندگی و تغذیه نادرست است.

نوری‌زاده دین مبین اسلام به بحث سلامت و سبک زندگی تاکید بسیاری داشته و اصول زندگی و تغذیه را به صورت کامل بیان کرده و تنها باید این تاکیدات اسلام نسبت به سبک زندگی را در جامعه ترویج داده و جلوی بسیاری از مشکلات را بگیریم.

وی با بیان اینکه برخی از بیماری‌ها بدون دارو امکان درمان دارند، خاطرنشان کرد: پزشکان در این زمینه کمتر وارد شده‌اند و لازم است از تجویز دارو برای چنین بیماری‌هایی خودداری شود.

مدیر موسسه تامین درمان بسیجیان یزد به اجرای طرح حمایت از زوج‌های نابارور بسیجی اشاره کرد و ادامه داد: یزد در این طرح با توجه به اینکه قطب درمانی ناباروری در کشور به حساب می‌آید، به عنوان پایلوت کشوری مشخص شده است.

نوری زاده خاطرنشان کرد: در این طرح هزینه افراد تا سقف 30 میلیون ریال و اسکان تا 72 ساعت و پس از آن تا 12 روز به صورت کاملا رایگان برای زوج‌های بسیجی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زوج‌های نابارور دیگر استان‌های کشور هم می‌توانند در این طرح مشارکت کنند، گفت: در مدت زمان اجرای این طرح، یک هزار و 86 زوج نابارور بسیجی کشور به استان یزد مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کرده‌اند.

مدیرموسسه تامین درمان بسجیان یزد با اشاره به اینکه خوشبختانه تاثیرپذیری این طرح در بین زوج‌های شرکت کننده خوب بوده، گفت: 36 درصد از این زوج‌ها به نتیجه رسیده و صاحب فرزند شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار