کد خبر: ۴۶۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 25 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به خسارات ناشي از خشکسالی، سرمازدگی و طغیان آفت پروانه چوب‌خوار گردو به باغات گردوي استان، کاهش برداشت محصول گردو در استان را براي امسال پيش‌بيني كرد.

«یدالله جوادپور» محصول گردو  را يكي از ميوه‌هاي سردرختی پر اهمیت در استان خواند و گفت: استان يزد با سطح يك‌هزار و 277 هکتار باغات گردو، سالیانه حدود يك‌هزار و چهار تن محصول گردو تولید می‌کند .

وی براي امسال کاهش عملکرد محصول گردوي استان را پيش‌بيني كرد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات و خسارات ناشي از سرمازدگی و خشکسالی در سال جاری با کاهش عملکرد محصول گردو روبرو هستیم .

جوادپور در رابطه با طغیان آفت پروانه چوب خوار گردو نيز تصریح کرد: متاسفانه خشک‌سالی به هجوم پروانه چوبخوار گردو منجر شده و بسیاری از باغات با سابقه استان به ويژه در مناطق کوهستانی را تهدید کرده است .

وی در ادامه از شهرستان‌های تفت، مهریز، خاتم و بهاباد به عنوان شهرستان‌های پیشرو استان در توليد گردو ياد مي‌كند و مي‌گويد: برداشت گردو از باغات استان يزد از شهريورماه آغاز مي‌شود.

مدیر باغبانی جهادكشاورزي استان در پايان از مهم‌ترین گونه‌های گردو به گونه‌ي گردوی ایرانی اشاره و با بيان اين كه خوشبختانه استان یزد در تولید گردوی ایرانی موفق بوده است، يادآور شد: اين گردو در صنعت خوراکی جایگاه ویژه‌ای دارد و از خواص بسیاری نیز بهره‌مند است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار