ساخت کتابخانه عمومی دهستان چاهک خاتم طی مراسمی با حضور نماینده مردم بافق، ابرکوه، مهریز، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 25 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛فرماندار خاتم گفت: برای ایجاد و راه اندازی این کتابخانه مبلغ پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.
فرجام فاضلی اظهار کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت 593 متر مربع و با زیربنای ساخت 260 مترمربع و حصارکشی 285 متر مربع به مدت سه سال ساخته خواهد شد.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان نیز گفت: کتابخانه چاهک در حال حاضر بیش از یک هزارعضو فعال و بیش از پنج هزار نسخه کتاب دارد.
علی اسلامی افزود: 20 درصد از مردم دهستان چاهک عضو این کتابخانه می باشند همچنین این کتابخانه از فعالان کتابخوانی در استان و حتی کشوری می باشد که کتابدار آن در سال 95 رتبه کشوری به عنوان کتابدار برتر را کسب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان خاتم از نظر عضویت اعضا در کتابخانه های عمومی در استان با 15 درصد عضویت در رتبه دوم استان قرار دارد.
وی تصریح کرد: 15 درصد از جمعیت شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند و از نظر عضویت مردان در رتبه دوم استان قرار دارد.
اسلامی با اشاره به اینکه در تمام کتابخانه های عمومی شهرستان بخش کودک راه اندازی شده است تاکید کرد: در حال حاضر کتابخانه روستایی فاطمه الزهرا کرخنگان نیز از محل اعتبارات استانی در حال بازسازی است.
در شهرستان خاتم هفت کتابخانه عمومی، سه روستایی و چهار شهری با بیش از پنج هزار نسخه کتاب و بیش از پنج هزار و 800 نفر عضو وجود دارد.
این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار