امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه خدمت کردن دربهزیستی یکی از توفیقات الهی است گفت: خدمت در این نهاد و بویژه به معلولان یک کار جهادی است.
کد خبر: ۴۶۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 23 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی  در دیدار با رییس و کارکنان اداره بهزیستی ابرکوه اظهارکرد : تلاش مجموعه بهزیستی برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ستودنی است .
وی با اشاره به موضوع طلاق و اعتیاد به مواد مخدر در این شهرستان خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره ای و برنامه های آموزشی در راستای کاهش طلاق و اعتیاد بسیار تاثیر گذار است.
امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه بهزیستی نماد خدمت عاشقانه به انسان های شریفی است و یکی از مراکزیست که بایستی در بخش های مختلف غنی باشد تصریح کرد: خداوند متعال برای خدمت و کار بزرگ کردن برای معلولان و افراد تحت پوشش عنایت خاص دارد.
حسینی تاکید کرد: دولت مردان برای کمک به مددجویان کشور، محرومیت زدایی و فقر زدایی بیشتر باید به بهزیستی کمک و توجه ویژه داشته باشد.
رییس اداره بهزیستی شهرستان ابرکوه هم گفت: مراکز مشاوره تحکیم بنیان خانواده با همکاری دادگستری در کاهش آمار طلاق بسیار موثر بوده بطوری که 38% در صد پرونده های طلاق در این شهرستان از این طریق منجر به سازش و صلح شده است.
زهره اکرمی بابیان اینکه این اداره تلاش دارد تا برای افراد تحت پوشش اشتغال ایجاد کند اظهار داشت : با پرداخت 9 میلیارد و 765 میلیون ریال زمینه اشتغال 107 نفر در یکسال گذشته برای افراد تحت پوشش فراهم شده است .
وی افزود: این میزان تسهیلات دز زمینه صنایع دستی ، قالیبافی ،خیاطی، کشاورزی ،خدمات و صنعت برای توانخواهان و مددجویان پرداخت شده است.
وی بابیان اینکه هم اکنون980 معلول و 300خانوار در حوزه توانبخشی و اجتماعی از خدمات این اداره بهره مند هستندافزود: دو هزار و 218 نفر کودک 3تا6 سال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در یکسال گذشته معاینه شدند و در طرح غربالگری شنوایی نیز در همین مدت با پوشش 100درصدی 552 نوزادان در این شهرستان انجام گرفته است .
اکرمی بابیان اینکه 42 مهد روستا و مهد کودک خصوصی زیر نظر این اداره فعالیت دارند خاطرنشان کرد: بیش از980نفر کودک شیر خوار تا سن 6 سالگی از برنامه ها ی شاد و آموزشی در این مهدهای کودک بهره مند هستند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان ابرکوه با اشاره به اصلاح فرآیندهای مشاوره قبل از طلاق تصریح کرد: طرح جدید برای کاهش آمار طلاق در این شهرستان به عنوان یکی از برنامه های حمایت سرلوحه کار این اداره است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار