رئیس سازمان بهزیستی در یزدخبر داد:
رئیس سازمان بهزیستی گفت: از تولد بیش از ۲۵ هزار کودک معلول در کشور با انجام غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج جلوگیری شده است.
کد خبر: ۴۶۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 20 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی شهرستان تفت به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به طرح های غربالگری که توسط بهزیستی اجرا شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح ها از بروز بسیاری از معلولیت ها پیشگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فراوان ترین معلولیت ها، معلولیت های مادرزادی است، عنوان کرد: تلاش شده با اجرای طرح های غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج، از بروز این معلولیت ها جلوگیری شود.

محسنی بندپی بیان کرد: با اجرای این طرح ها از تولد ۲۵ هزار کودک معلول در کشور جلوگیری شده است اما برای کاهش معلولیت ها نیاز به مشارکت بیشتر مردم وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی، یزد را از جمله استانهای پیشرو در کشور در زمینه غربالگری ژنتیک دانست و افزود: یزد در زمینه بسیاری دیگر از طرح های مرتبط با ازدواج، طلاق و پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیشرو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در کشور بیان کرد: راه اندازی این مراکز می تواند تا حد زیادی از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: مداخلات اجتماعی کارشناسان اورژانس اجتماعی در مباحث مختلفی نظیر مشکلات خانوادگی، همسرآزاری، کودک آزاری، خودکشی و .... بوده است که این مداخلات در سال ۹۴ منجر به نجات بیش از ۴ هزار نفر در سطح کشور از خودکشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مداخلات اورژانس اجتماعی در سال گذشته گسترده تر شد، بیان کرد: در بحث نجات افراد از خودکشی و مشاوره و مددکاری آنها، آمار نجات به ۵ هزار نفر در سال گذشته رسید.

به گزارش مهر، در این مراسم از مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان تفت با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان یزد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
اقای دکتر محسنی ریاست محترم
تستهای غربالگری شما کارایی خوبی ندارد بچه من در تستهای شما منگل تشخیص دادند بنده اجازه سقط ندادم
با اجازه تون الان یکساله و کاملا سالم است
پس به تستهای خود ننازید که چه بسا باعث مرگ نوزادان سالم هم شده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار