منتقدان لیبرال اردوغان وی را به تلاش برای تضعیف اصولی می‌کنند که "مصطفی کمال آتاتورک" بنیانگذار کشور ترکیه کنونی بنا نهاده بود.
کد خبر: ۴۶۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 19 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ ترکیه از نظام آموزشی جدیدی رونمایی کرد که در آن برخی نظریات مادی‌گرایانه مربوط به آفرینش انسان حذف شده‌اند.
به گزارش وب سایت شبکه آر تی روسیه، نظریه تکامل داروین که انسان‌ها را نتیجه تکامل زیستی جانداران دیگر معرفی می‌کند از کتاب‌های آموزشی مدارس ترکیه حذف شد.
 

ترکیه: حذف نظریه داروین از کتاب‌های آموزشی
"عصمت ییلماز" وزیر آموزش ملی ترکیه در این باره گفت: نظریات تطورگرا در نظام آموزشی وجود دارند اما نظریه مشهور داروین از کلیه کتاب‌های آموزشی مدارس و مراحل پیش از دانشگاه حذف شده است.

وی افزود: حذف این نظریه به این خاطر انجام شد که از سطح دانش آموزان بالاتر است.

"مصطفی بالبای" نماینده پارلمان که مخالف دولت رجب طیب اردوغان است در اظهاراتی به این مسئله واکنش نشان داد و سخنان وزیر درباره سطح فهم دانش‌آموزان را توهین‌آمیز توصیف کرد.

"محمد بالیک" رئیس اتحادیه معلمان در واکنش به این تغییرات گفت: این تغییرات یک گام بزرگ در مسیر اشتباه و تلاشی برای ممانعت از تربیت دانش آموزان پرسش خیز است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از اعضای حزب اسلام گرای "عدالت و توسعه" ترکیه است. وی گرایشی اسلام گرا دارد.

منتقدان لیبرال اردوغان وی را به تلاش برای تضعیف اصولی می‌کنند که "مصطفی کمال آتاتورک"  بنیانگذار جمهوری ترکیه کنونی بنا نهاده بود.

وزیر آموزش ملی ترکیه در پاسخ به منتقدان گفت: نظام آموزشی جدید هیچ چیز مربوط به آتاتورک را حذف نکرده است.

داروین زیست شناس انگلیسی نظریه تکامل زیستی یا اندامی بشر را ارائه داد. بر اساس این نظریه انسان‌ها محصول تکامل موروثی جانداران دیگر هستند. دیدگاه اسلامی با این نظریه متفاوت است.
 
عصرایران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار