کد خبر: ۴۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ 17 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ در حالی که بازگشایی نماد معاملاتی "وبصادر” منوط به ارائه اطلاعات ۱۲ ماهه سال ۹۵ است، مدیران بانک صادرات در تلاش برای برگزاری مجمع سالانه در آخرین روز تیرماه هستند تا هر چه زودتر نماد بانک باز شود.

نماد معاملاتی بانک صادرات همزمان با سایر بانکهای بزرگ از جمله ملت و تجارت در ۲۹ تیرماه سال گذشته با قیمت پایانی ۱۰۰۵ ریال برای هر سهم جهت برگزاری مجمع عمومی سالیانه بسته شد که البته این توقف نماد، تا به امروز برای بانک صادرات ادامه داشته است.

در خصوص دلایل این توقف طولانی مدت باید گفت استانداردسازی گزارشات و صورت های مالی‌ مطابق استانداردهای بین‌المللی از جمله مواردی است که به بانکها از سال گذشته تکلیف شده تا این نهادهای مالی با شفافیت بیشتری به معاملات بورس برگردند.

برخی کارشناسان نیز معتقدند صورت‌های مالی‌ بانکها نه مبتنی بر استانداردهای داخلی هستند نه بین‌المللی و به همین دلیل است که سلامت نظام بانکی کشور تا حدودی به خطر افتاده و اصرار بانک مرکزی برای استانداردسازی این گزارشات و صورت های مالی هم به همین دلیل است.

بر این اساس در حالی نماد معاملاتی بانک‌های بزرگی چون بانک ملت و بانک تجارت پس از ماه های توقف در بهمن ماه سال گذشته و در پی ارائه گزارشات لازم در بورس بازگشایی شد که نماد بانک صادرات به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های بانکی حاضر در بورس کماکان متوقف است.

از این رو رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی گفته سازمان بورس و اوراق بهادار برای بازگشایی نماد بانک صادرات با توجه به الزامات آیین‌نامه افشا و همچنین پوشش نامتوازن بودجه در مقطع ۹ ماهه سال ۹۵، درخواست ارائه صورت های مالی حسابرسی نشده سال ۹۵ را داشته که با وجود گذشت بیش از ۴ ماه از سال این مهم تاکنون محقق نشده است.

علاوه بر این بازگشایی نماد بانک صادرات منوط به ارائه اطلاعات ۱۲ ماهه سال ۹۵ است و در صورتی که بانک صادرات قصد برگزاری مجمع سالانه را تا پایان تیرماه داشته باشد، باید صورت های مالی حسابرسی شده را ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع ارائه کند.

همچنین تازه‌ترین خبرها حکایت از این دارد که مدیران بانک صادرات در تلاش برای برگزاری مجمع سالانه این بانک هستند تا هر چه زودتر نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس بازگشایی شود.

به گزارش پایگاه 598، بر این اساس قرار است مجمع عمومی سالانه بانک صادرات برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۵ روز شنبه، ۳۱ تیرماه برگزار شود تا سهامداران این بانک امیدوار به بازگشایی نماد "وبصادر” در بورس باشند.

گفتنی است؛ استماع گزارش هیئت مدیره و حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۵، تصویب  صورت های مالی سال مالی منتهی به۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۵  و انتخاب حسابرس و بازرس قانونی مهمترین دستورهای جلسه مجمع بانک صادرات عنوان شده‌ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار