مدیر کل بهزیستی یزد گفت: سالمندی دوران انزوا نیست بلکه باید با برنامه ریزی برای بهره گیری بیشتر و بهتر از لحظه های زندگی بنحو شایسته استفاده کرد.
کد خبر: ۴۶۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 17 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛جلیل عفتی در آیین افتتاح بنیاد فرزانگان مهریز افزود: هر کدام از دورانهای زندگی، خصوصیات خودش را دارد و نباید احساس کنیم سالمندی دوران انزواست چرا که با داشتن احساس تنهایی و روحیه ناامیدی، سلامت جسمی نیز با شدت بیشتری به خطر می افتد.
وی ادامه داد: بنیاد فرزانگان ، برنامه ریزی در حوزه سالمندان شهرستان ، ارائه خدمات توانبخشی ، آموزشی و مراقبتی سالمندان را در دستور کار خواهد داشت.
این مسئول خاطر نشان کرد: راه اندازی بنیاد فرزندان توسط سالمندان شهرستان مهریز باعث می شود سالمندان درحوزه مسائل و وظایف حوزه سالمندی نقش داشته و اثرگذار باشند.
همچنین این مسئول در افتتاح مرکز روزانه معلولین ذهنی زیر 15 سال مهریز افزود: وجود چنین مراکزی باعث می شود کودکان کم توان ذهنی مهارتهایی را که فاقد آن هستند آموزش ببینند.
عفتی اظهار داشت: دریافت خدمات کار درمانی و فیزیوتراپی در این مراکز باعث می شود کودکان وضعیت بهتری پیدا کنند.
وی با اشاره به مشارکت مردم و خیرین در انجام امور بهزیستی گفت: این مرکز نیز با همت مردم و خانواده های کودکان راه اندازی شده است.
همچنین امام جمعه مهریز ، وجود خیران توانمند و موسسات خیریه را ویژگی مراکز غیر دولتی بهزیستی عنوان کرد و از خیرین برای حمایت و همکاری در مسائل اجتماعی و ساماندهی آن تقدیر نمود .
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی ، همکاری و حضور خیران در بهزیستی و مراکز خیریه وابسته به آن را موهبتی الهی دانست که نصیب هر کسی نمی شود زیرا کار در این مراکز هم دارای اجر اخروی و دنیوی است.
مرکز روزانه معلولین ذهنی زیر 15 سال مهریز با هدف ارائه خدمات مراقبتی و آموزشی به کودکان کم توان ذهنی زیر 15 سال مهریز افتتاح شد.
دو هزار نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی مهریز هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار