کد خبر: ۴۶۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 17 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد  گفت: طبق ماده 62 قانون خدمت وظیفه عمومی، استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و در کارخانه ها و کارگاه ها و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم و کارت پایان خدمت ممنوع است.

سرهنگ عبدالحسین پور رفیعی افزود: همچنین طبق ماده 63 این قانون، استخدام کننده یا استخدام کننندگان مشمولین غایب در وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصب حقوق از 6 الی یکسال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه ها و ... بکارگیری نمایند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می شوند و مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

 سرهنگ پور رفیعی  در خصوص غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرایم و مجازات آنها نیز گفت: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند و یا همچنین مشمولانی که معافیت موقت دریافت داشته اند و پس از انتقاء مدت اعتبار، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می شوند و پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار