کد خبر: ۴۶۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 17 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مجتمع نیکوکاری رعد اعلام کرد: مراسم ترحیم مرحومه «مریم میرزا خانی» در مسجد جامع شهرک غرب تهران روز پنجشنبه این هفته (29 تیر ماه) برگزار می شود.

این مراسم ساعت 14:30 تا 16:30 روز پنجشنبه 29 تیرماه به نشانی شهرک غرب میدان صنعت خیابان سیف مسجد جامع شهرک غرب از سوی بستگان آن مرحومه برگزار می شود.
احمد میرزاخانی، پدر مرحومه مریم میزاخانی که در زمان حاضر به دلیل بیماری و درگذشت دخترش در آمریکا بسر می برد، ‌بنیانگذارمجتمع خیریه رعد، رئیس هیات مدیره و عضو هیات مدیره دانشگاه علمی کاربردی این مجتمع است.
مجتمع نیکوکاری رعد با هدف آموزش به جانبازان از سال 1363 راه اندازی شده است که در ابتدا به آنها سیم پیچی موتور را آموزش می داد که به مرور معلولان جسمی و حرکتی نیز به این مقوله افزوده شدند که در همین راستا مجتمع آموزشی فنی حرفه ای برای افراد دارای معلولیت راه اندازی شد و این افراد در رشته هایی از جمله رایانه ،فنی، خیاطی ،معرق ،نقاشی ،کار باسفال و زبان انگلیسی را آموزش می بینند.
درسال 1390به دلیل اینکه نیاز به افراد توان یاب به آموزش های دانشگاهی حس شد مرکز جامع علمی کاربردی راه اندازی شد که درزمان حاضر تمام خدمات آموزشی به آنان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ، رایگان است.
فعالیت دیگر این مجتمع ،مرکز توانبخشی است که درآن تمام خدمات توانبخشی به افراد توان یاب که برای آموزش های خود مشکل دارند ارائه می شود .
مریم میرزاخانی، ریاضیدان نابغه ایرانی و استاد دانشگاه استانفورد متولد 13 اردیبهشت 1356در شهر تهران است.
وی در سال‌های 1373و 1374در زمان تحصیل در دبیرستان با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری به المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ کنگ و کانادا اعزام شد که در المپیاد 1995 کانادا علاوه بر کسب مدال طلا، حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد.
وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برد.
وی بعد از دریافت مدرک دکترای خود از دانشگاه استنفورد به عنوان استادیار وارد دانشگاه پرینستون شد و سپس بعد از مدتی تدریس در آن دانشگاه وارد دانشگاه استنفورد شد. مریم میرزاخانی پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری سرطان، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار