کد خبر: ۴۶۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 17 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط یزد، گفت: ۱۰۰۰ کارخانه جدید در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا علمدار یزدی با اشاره به اینکه بررسی و رفع مشکلات صنایع از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: صنعت‌گران استان یزد در سخت ترین شرایط هم لحظه‌ای دست از تلاش و کوشش در راستای پیشرفت استان و کشور بر نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بسیاری از استان‌های کشور با مشکلات تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی خود روبرو بودند خوشبختانه صنعت‌گران یزدی با وجودی که مشکلات بسیاری هم داشتند، تمام تلاش خود را به کار بستند که واحدهایشان تعطیل و کارگرانشان بیکار نشوند به همین دلیل یزد کمترین مشکل در این زمینه را داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد یکی از مهمترین علل این اقدام صنعت‌گران یزدی را توجه ویژه آنان به ضرورت چرخیدن چرخ اقتصاد کشور و جلوگیری از وارد آمدن فشار به مردم دانست و افزود: این روحیه ستودنی تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان یزد، بار سنگینی بر دوش مسئولان قرار می‌دهد که در راستای رفع مشکلات آنها تلاش بیشتری داشته باشند.

علمدار یزدی با اشاره به اینکه از سال 93 تاکنون دو هزار و 200 واحد صنعتی و معدنی استان یزد مورد پایش و بررسی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در نشست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، دو هزار و 300 مصوبه در راستای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی و معدنی به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد به تلاش‌های این سازمان در رفع مشکلات واحدهای کوچک اشاره و تصریح کرد: در این راستا و برای توانمندسازی واحدهای صنعتی و معدنی کوچک، بیش از 850 میلیارد تومان از سال 93 تاکنون پرداخت شده است.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: با پرداخت این مبلغ به واحدهای صنعتی و معدنی کوچک، استان یزد موفق شد در پرداخت تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم مجموعا رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در ارتباط با اشتغال استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه توانستیم بیش از 45 هزار نفر اشتغال در چهار سال گذشته در یزد ایجاد کنیم و این اشتغال‌ها را به تثبیت برسانیم که ارزش بسیار بالایی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اشتغال ایجاد شده را به ازای هر روز 36 نفر اشتغال دانست و گفت: در بخش سرمایه‌گذاری هم استان یزد توانسته رتبه‌های برتر بین سایر استان‌های کشور را به خود اختصاص دهد و تاکنون 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدن، صنعت و تجارت یزد انجام شده است.

علمدار یزدی از روند اجرایی ساخت بیش از 1000 کارخانه در استان یزد با پیشرفت‌های فیزیکی بالای 60 درصد خبر داد و افزود: این واحدها با سرمایه‌گذاری بیش از 100 هزار میلیارد ریال، زمینه ایجاد 45 هزار شغل در استان یزد را فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقدامات و پیگری‌های گسترده‌ای که در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در استان یزد صورت گرفت، سبب شد که این استان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه سرمایه‌گذاری قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: در ارتباط با خرید مواد اولیه هم خوشبختانه 88 میلیون دلار تسهیلات در قالب یوزانس پرداخت شد که همین موضوع هم نقش بسیار مهمی در جلوگیری از مشکلات صنعت‌گران و بهبود فضای تولید و اشتغال استان ایفا کرد.

علمدار یزدی یکی از مسائل بسیار مهم تولیدکنندگان استان یزد را بحث مواد اولیه دانست و ادامه داد: با توجه به ضرورت این موضوع، بخش مهمی از موانعی که برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان استان یزد وجود داشت، با استفاده از تسهیلاتی که بانک‌ها به صورت ال سی داشتند، رفع شد.

وی به راه‌اندازی سامانه کاداستر در کشور و استان یزد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این سامانه در راستای شفاف سازی و جلوگیری از به رانت در فعالیت‌های معدنی به وجود آمد که از افتخارات دولت به حساب می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب معدن‌کاران استان یزد روبرو شد، سبب شد که دسترسی به اطلاعات مرتبط با معادن به وجود آید و به این صورت هیچ کسی نتواند به رانت خواری در زمینه معادن و درآمدهای آنها بپردازد.

علمدار یزدی از کسب رتبه نخست استان یزد در صدور گواهی کشف معادن در سال گذشته اشاره کرد و افزود:  به حمدالله یزد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه معدن دارد و لازم است که از این ظرفیت‌ها به نحو درست و صحیح برای پیشرفت اقتصادی کشور و بهبود وضعیت زندگی جامعه بهره گرفت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار