کد خبر: ۴۶۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 16 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تابش لیزر به بالگرد آمریکایی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب کرد.

امیر حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریکا ادعا نموده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می کند.

بر اساس ادعای نیروی دریایی آمریکا، این حادثه زمانی که ناو بالگرد بر آمریکایی «باتان» (LHD۵) به همراه ناوشکن «کول» (DDG ۶۷) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE ۱۱) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است.

به گزارش مهر، بیل ارین، یکی از سخنگویان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این باره گفته است: شناور ایرانی ضمن حرکت به موازات ترکیب ناوگروه آمریکایی، نورافکن خود را به سمت ناو بالگرد بر «باتان» و ناوشکن «کول» روشن و اقدام به بررسی ناوهای یاد شده از سینه تا پاشنه کرده است. کمی پس از آن، شناور ایرانی به سمت یک فروند بالگرد آمریکایی CH-۵۳E که در حال اسکورت سه ناو مذکور بود، نور لیزر تابانده است که فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار