کد خبر: ۴۶۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 16 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ رئیس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به پیشرفت های این دانشگاه در عرصه‌های کشوری گفت: ۲۶ کدرشته دکتری در دانشگاه آزاد یزد ارائه می‌شود.
 معصومه طباطبایی در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار داشت: دانشگاهیان و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تبیین ارزش‌ها و اهمیت این اقدام دارند و لازم است که در راستای معرفی هرچه بهتر یزد به جهانیان تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در سه سال اخیر در صدر تولید علم کشور قرار داشته، خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد یزد بیش از 200 رشته کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یزد مجری 26 رشته دکتری است، ادامه داد: برای نخستین بار مصاحبه دکتری واحدهای دانشگاه آزاد یزد در استان انجام می‌شود، البته سال گذشته مصاحبه تکمیل ظرفیت در استان انجام شد ولی مصاحبه تمام رشته‌ها سابقه‌ای در یزد ندارد.

طباطبایی به فعالیت مرکز رشد دانشگاه آزاد یزد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 17 شرکت دانش بنیان در این مرکز رشد فعالیت می‌کنند و اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه علوم دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در این حوزه انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد گفت: در یزد هیچ مرکز تحقیقاتی نداشتیم ولی خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم مجوز نهایی چهار مرکز تحقیقات را برای استان بگیریم. کارهای اولیه شش مرکز تحقیقات دیگر برای استان یزد انجام شده و انشاءالله در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با راه‌اندازی این مراکز در استان، زمینه توسعه هرچه بیشتر علوم در استان را فراهم کنیم.

طباطبایی ادامه داد: برای نخستین بار بومی‌سازی عوامل بیولوژیک در استان یزد با استفاده از امکانات و پتانسیل‌های موجود انجام و چند کنه شکارگر تولید شده است و می‌توان امید داشت به جای سموم از عوامل بیولوژیک باری مبارزه با آفت‌ها استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد یزد‌ با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یزد مدت‌ها تنها در رشته‌های پزشکی و پرستاری دانشجو می‌گرفت، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم دو رشته اتاق عمل و هوشبری را به این رشته‌ها اضافه کنیم و از مهر امسال دانشجو در این رشته‌ها شروع به تحصیل می‌کنند.

وی به نام‌گذاری ‌سال توسط مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اشاره کرد و گفت: این واحد دانشگاهی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هایی دارد که از تجهیزات و امکانانت بسیار خوبی برخوردار است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بخشی از کارگاه‌های این دانشگاه به ویژه در زمینه دوزندگی و پوشاک فعال شده و دانشجویان رشته‌های مرتبط در این کارگاه‌ها به فعالیت می‌پردازند و علاوه بر اینکه از مباحث علمی آن بهره می‌گیرند، کمک هزینه هم دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد به فارغ‌التحصیلی بیش از 87 هزار دانشجو از این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آزاد در زمینه اشتغال‌زایی به ویژه در شرکت‌های دانش‌بنیان ورود بسیار خوبی داشته‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد را یکی از فعالیت‌های علمی این دانشگاه دانست و گفت: این باشگاه علاوه بر پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد، میزبان دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها هم هست و امسال به عنوان باشگاه پژوهشگران برتر معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1387 تا به الان بیش از یک هزار و 40 مقاله آی.اس.آی در این دانشگاه به چاپ رسیده و این موضوع نشان‌دهنده سطح علمی این دانشگاه و توجه به مباحث علمی و پژوهشی است.

طباطبایی به فعالیت انجمن رباتیک این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد یزد با وجود اینکه از لحاظ فضا و امکانات نسبت به دانشگاه آزاد یزد فضای بسیار کمتری دارد، همیشه در زمینه رباتیک با این دانشگاه که در کشور حرف اول را می‌زند رقابت بسیار نزدیکی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد یزد به کسب رتبه برتر مکانیک توسط تیم رباتیک دانش‌آموزی دانشگاه آزاد یزد اشاره کرد و گفت: این رتبه توسط دانش‌آموز 13 ساله یزدی کار شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار