کد خبر: ۴۶۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 16 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرکل حج و زیارت استان یزد با اشاره به افزایش سهمیه زائران یزدی به سفر حج، از افزایش 35 درصدی متقاضیان اعزام به سفر حج در استان یزد خبر داد.

«علی‌اصغر شریفی‌زارچی»  با اشاره به استقبال پرشور مردم استان برای اعزام به سفر حج،‌ اظهار کرد: امسال اعزام حجاج استان یزد نسبت به سال 94 حدود 35 درصد افزایش داشته است .

وی با بیان این‌که در سال 94 بالغ‌بر یک‌ هزار و 650 نفر اعزامی به حج تمتع داشتیم،افزود: این آمار در سال 96 به دو هزار و 270 نفر رسیده و حجاج در 16 کاروان اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد در ادامه افزایش آمارشرکت کنندگان را ناشی از افزایش سهمیه دانست و بیان کرد: همایش آموزش توجیهی زائران روز جمعه ساعت 8 صبح در ورزشگاه شهید حاجی‌مهدی برگزار می‌شود .

شریفی گفت: این همایش با هدف آموزش مناسک حج و ارایه راهنمایی‌های لازم به زائران برگزار می‌شود .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکیدبر جدی گرفتن توصیه‌های پزشکی تصریح کرد: زائرین باید دست‌های خود را به طور مکرر با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده شست وشو دهند و در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده کنند .

وی افزود: با توجه به گرمی هوا افرادی که به آفتاب حساسیت دارند یا داروی خاصی طبق دستور پزشک مصرف می‌کنند حتما کرم ضدآفتاب و داروی مصرفی را به همراه داشته باشند.

شریفی زارچی در پایان با بیان این که حجاج باید قوانین و مقررات کشور عربستان را رعایت کنند خاطرنشان کرد: ‌به دلیل برخورد شدید مأمورین عربستان با حاملان یا مالکان موادمخدر،‌ از زائران درخواست می‌شود از حمل و نگهداری موادمخدر در سفر حج خودداری کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار