کد خبر: ۴۶۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 16 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت : باید برای استفاده از نقش بی بدیل قران کریم در تحقق زندگی رو به تعالی ، برنامه ریزی کرد .
 «محمد رضا عرشیان» در آیین افتتاحیه مسابقات قران کریم اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد با شرح حدیث اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرآنِ از پیامبر اکرم (ص) ، اظهار كرد: همانگونه که برای هر وسیله و اختراعی یک کتاب راهنمایی هست ، قرآن کتاب هدایت ، تعالی و مهندسی زندگیست .

وی قران را کتاب راهنمای مهمترین مخلوق هستی و بهترین دارو و سپر دفاعی در برابر هجمه‌های دشمن در فضاهای حقیقی و مجازی قرآن دانست و افزود : دشمن هرگز از دشمنی خود دست نمی کشد و اگر ما بخواهیم با در برابر توطئه های دشمنان پیروز باشیم باید از شییوه شناخت دشمن و توطئه های آن که در قران بیان شده است استفاده نماییم .

این مقام قضایی تصریح کرد : اگر خبر آزادی موصل عراق را می‌شنویم همه به یُمن و برکت قرآن است چراکه این مجاهدتهای مردم عراق در اثر فتوای جهاد مرجع تقلیدی است که برگرفته از قرآن و با تأسی به آیه « يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ‏ الْمُؤْمِنينَ عَلَى الْقِتالِ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَفْقَهُونَ »  محقق گردیده است .

وی مسابقات قران و برگزاری آن در دستگاه قضایی و دستگاه های وابسته به قوه قضاییه را به فال نیک گرفت و بیان كرد: برگزاری مسابقات بهانه و فرصتی است تا زمینه انس و مجالست با این مصحف شریف آسمانی فراهم گردد .

يادآور مي‌شود؛ مسابقات قران اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی با استقبال و حضور پر شور متسابقین برگزار و نفرات برتر این مسابقات در مراحله استانی با کارکنان دادگستری و سایر دستگاه های وابسته به قوه قضاییه در استان به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار