کد خبر: ۴۶۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 16 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛رییس اتحادیه کتاب‌فروشي‌هاي يزد ضمن گلایه از اداره آموزش و پرورش، توزیع کتاب از سوي مدارس را از جمله عوامل رکود بازار کتاب‌فروشان برشمرد .

«محمدحسین مرتضوی» با اشاره به رکود بازار فروش کتاب، گفت: متاسفانه با دخالت اداره آموزش و پرورش و توزیع کتاب از سوي مدارس كه البته با قیمت‌های بالاتري نيز اتفاق مي‌افتد، بازار کتاب‌فروشان دچار مشکل شده است .

وی با بيان اين كه کتاب‌فروشی‌ها براساس جمعيت دانش‌آموزي کتب درسي را براي عرضه دریافت می‌کنند، دخالت آموزش و پرورش در این حوزه را باعث تعداد زياد کتب مرجوعی كتابفروشي‌ها در سال گذشته عنوان كرد.

مرتضوي با اشاره به تكرار اين مشكل در سال جاري، خواستار رسيدگي به اين موضوع از سوي دستگاه‌هاي متولي  شد.

رییس اتحادیه کتاب‌فروشان استان همچنين به برگزاري برخي نمايشگاه‌هاي سطح استان بدون هماهنگی با اين اتحاديه، اظهار كرد: تخفيف‌هاي بالاي برخی از نمایشگاه‌هاي استان غيرواقعي است به نحوي كه قیمت درج شده در پشت جلد برخی کتب، ارزش واقعی آن کتاب‌ها نیست و متاسفاته اکثر مردم به دلیل عدم آگاهی از این موضوع بابت خريد این کتب، هزینه می‌کنند .

مرتضوي در پایان با بيان اين كه در حال حاضر تنها 20 كتابفروشي در سطح استان فعاليت دارند، اظهار كرد: اين در حالي است كه به دليل ركود بازار كتاب، بسياري از فعالان  اين صنف به فروش لوازم ‌التحرير روي آورده‌اند و هم‌اكنون 220 واحد عرضه‌كننده لوازم التحریر زير نظر اين اتحادیه فعاليت مي‌كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار