در حالی که می‌رفت از خبر کاهش شش درجه‌ای دمای هوا جانی تازه بگیرد، به ناگاه درگیر ریزگردها شد. طوفان شدید از شب گذشته در مناطق گسترده‌ای از استان یزد آغاز شده و تا هم‌اکنون نیز وزش باد همراه با گرد و غبار در اغلب نقاط استان مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۴۵۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 13 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ یزد که در هفته گذشته گرمای شدید و کم‌سابقه‌ای را پشت سر گذاشته، در حالی که می‌رفت از خبر کاهش شش درجه‌ای دمای هوا جانی تازه بگیرد، به ناگاه درگیر ریزگردها شد.

طوفان شدید از شب گذشته در مناطق گسترده‌ای از استان یزد آغاز شده و تا هم‌اکنون نیز وزش باد همراه با گرد و غبار در اغلب نقاط استان مشاهده می‌شود.

طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر مناطق گسترده‌ای از استان یزد را درنوردید

طوفان شدید که از غروب آفتاب در مرکز استان یزد و ساعاتی قبل‌تر در شهرستان‌های دیگر استان آغاز شده بود، در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه، ۲۲ تیرماه به اوج خود رسید و کارشناسان هواشناسی وقوع این طوفان را در برخی نقاط با سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر در ساعت برآورد کردند.

ریزگردها از همان دیشب به تدریج در آسمان استان پراکنده شدند و در حالی که سیاهی شب همه جا سایه افکنده بود، آسمان در ساعاتی از شب رنگ خاک به خود گرفت.

کاهش دید افقی در بسیاری از محورهای استان یزد

دید افقی در برخی محورهای استان یزد محدود است و این امر عبور و مرور در برخی جاده‌ها را کندتر از حد معمول کرده است.

شب گذشته طوفان شدید در برخی نقاط استان سبب شکستگی درختان و وارد آمدن خسارت به تاسیسات راه‌ها شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، این شرایط تا فردا همچنان در استان یزد حاکم خواهد بود و گرچه از گرمای هوا اندکی کاسته می‌شود، اما ریزگردها تا فردا شب در استان باقی خواهند ماند.

کاهش دما در مناطق مختلف استان یزد

کارشناس پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هوای یزد امروز پنج‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش دما و در برخی از ساعات با وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک خواهد بود.

سیدعباس میرحسینی عنوان کرد: روز جمعه نیز هوای یزد صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی با افزایش سرعت باد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای یزد در روز گذشته ۴۲ درجه سانتیگراد بوده است، افزود: در روز پنج‌شنبه دمای هوا در مرکز استان یزد در گرمترین ساعات به ۳۸ درجه خواهد رسید و در برخی ساعات روز شهروندان، دمای ۲۶ درجه را نیز تجربه خواهند کرد.

جمعه خنک‌تر از پنج‌شنبه

میرحسینی خاطرنشان کرد: روز جمعه نیز دمای هوا در مرکز استان ۳۸ درجه خواهد بود اما کمینه هوا در برخی ساعات روز باز هم با کاهش دو درجه‌ای همراه خواهد بود و به ۲۴ درجه خواهد رسید.

وی یادآور شد: در این روزها بافق گرمترین نقطه استان یزد خواهد بود و با دمای ۴۰ درجه در گرمترین ساعات و ۲۰ تا ۲۲ درجه در خنک‌ترین ساعات، روزهای پنج‌شنبه و جمعه را سپری خواهد کرد.

گاریز خنک‌ترین و بافق گرمترین نقطه استان یزد طی امروز و فردا

میرحسینی یادآور شد: گاریز نیز خنک‌ترین منطقه استان خواهد بود و دمای آن در روز جاری به ۱۸ درجه و در روز جمعه به ۱۶ درجه خواهد رسید.

شرایط جوی فعلی در یزد، عبور و مرور برای کودکان و سالمندان در سطح شهر را با مشکل مواجه می‌کند و این دو قشر به علاوه بیماران قلبی و تنفسی باید از رفت و آمد در سطح شهر بپرهیزند.

باغداران و کشاورزان نیز در این شرایط لازم است توصیه‌های کارشناسان را برای جلوگیری از ورود خسارت‌های احتمالی به کار گیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار