مدیرکل استاندارد یزد گفت: در چهار سال گذشته، بیش از 29 هزار بازرسی از واحد های صنفی استان به همت کار شناسان شرکت های بازرسی بخش خصوصی و همکاران این اداره کل انجام شد.
کد خبر: ۴۴۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 25 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمد حسین ماجدی اردکانی درجمع معاونین و مشاورین اداره کل اظهار کرد: بر اساس گزارش آماری ارسالی از سوی واحد ارزیابی و بررسی عملکرد اداره کل و طبق شاخص های عملکردی با مقیاس کمی، در سال 92 و همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر وامید، میزان بازرسی از واحدهای صنفی استان چهار هزار 167مورد بوده که در سال 93 این میزان چهار هزار و 300 مورد شده و در سال 95 تعداد 9هزار و 450 افزایش یافته است.
وی افزود: تفکر اجرای طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد)از اواخر سال 83 به منظور فرهنگ سازی در جامعه و نیز کنترل بازار به وجود آمد و مقرر شد طرحی با عنوان طرح جامع اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری در کشور اجرا شود.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: اجرای این طرح بر اساس برنامه زمان بندی در هفت مرحله پیش بینی شد و با گذر زمان ، طرح طاها از نهم شهریور 1388 تصویب و جایگزین طرح جامع شد و تا این لحظه این طرح با موفقیت در حال اجراست.
ماجدی اردکانی درباره هدف از اجرای این طرح نیز گفت: انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین در سطح بازار از جمله اهداف این طرح است.
این مسئول در پایان تصریح کرد: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان و در راستای طرح طاها، بازرسی و نمونه برداری ازاقلام پرمصرف مردم و فرآورده هایی که مشمول مقررات و ضوابط اجرای استاندارد اجباری هستند از قبیل روغن سرخ کردنی و مصرف خانوار،انواع رنگ زعفران، شیر، پنیر، کره، کشک، شکرو چای آغاز شد.
وی در عین حال یادآور شد: در جریان اجرای این طرح از فرآورده هایی نظیر زولبیا، بامیه، پیاز و سیر سرخ شده که مشمول مقررات استاندارد اجباری هم نیستند نمونه برداری شده که نتایج نهایی به همراه گزارش پایانی طرح رمضان تا چند روز آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار