استاندار یزد گفت: منشا بسیاری از ناهنجاری های رفتاری نداشتن مهارت های زندگی توسط افراد است.
کد خبر: ۴۴۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 25 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»سید محمد میرمحمدی در نشست ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان با بیان اینکه شیوه‌هایی که تاکنون اجراشده نمی‌تواند به نتیجه دقیق در پیشگیری از طلاق منجر شود گفت: در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه پیشگیری از طلاق باید جامعه هدف مشخص باشد و پس ‌از آن برنامه‌ریزی دقیق کرد.
استاندار یزد با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و اقتصادی عامل اصلی زندانی شدن افراد است ادامه داد: هرچه بیشتر در حل مسائل دید فرهنگی داشته باشیم جامعه آرامتر خواهد بود و درصورتی‌که با مسائل امنیتی برخورد کنیم کینه و نارضایتی و خصومت در بین مردم ایجاد می‌شود بنابراین باید با دید فرهنگی به مسائل ورود کنیم.
میرمحمدی گفت: برای اینکه برنامه‌ها شرایط لازم را برای ارزیابی داشته باشند سال پایه را سال 95 قرار دهید و در یک دوره پنج‌ساله برنامه‌ها را ادامه دهید تا بعد از پنج سال بررسی کنیم که آیا تعداد معتادان، طلاق، زندانیان و غیره کاهش داشته یا خیر و خروجی چگونه بوده چرا که با اجرای کوتاه‌مدت نتیجه دقیق مشخص نمی‌شود.
وی گفت: یکی از بحث‌های مهم در آموزش ‌و پرورش آموزش دوره دبستان است به‌گونه‌ای که باید سرآغاز برنامه‌های فرهنگی از دبستان باشد و تا چند مقطع تکرار شود که برنامه زنده بماند و در ذهن دانش‌آموز شکل بگیرد.
استاندار یزد در مورد آموزش به دانش آموزان در معرض خطر گفت: دانش آموزان در معرض خطر که در خانواده‌های ناهنجار هستند شناسایی می‌شوند پس باید برنامه‌های خاص برای آن‌ها داشته باشیم تا مسائل ناهنجار خانواده بر روی او تأثیر منفی نگذارد.
میرمحمدی در خصوص موازی کاری برنامه‌های فرهنگی در ادارات گفت: اگر این اقدامات موازی حالت مشارکت داشته باشد و همه دغدغه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند خوب است و ایرادی ندارد.
وی تأکید کرد: مشاهده می‌شود در دستگاه‌های اجرایی هم‌افزایی خوبی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد ولی باید کمیت و کیفیت طرح‌ها به‌طور دقیق مشخص باشد تا بتوانیم در پایان طرح خروجی آن را بسنجیم.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه ابلاغ طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی ملی بود و سرفصل‌ها مشخص‌شده بود و استان‌ها در عناوین برنامه‌های مربوط به دستگاه‌ها آزاد نبودند لازم دیدیم برنامه‌ها طبق شرایط استان بومی‌سازی شود.
محمد علی طالبی افزود: با توجه به اینکه ابلاغ اعتبارات استانی برای برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دیرهنگام انجام شد ولی شاهد اجرای برنامه‌های خوبی از طرف دستگاه‌های استان بودیم.
وی اظهار داشت: سال گذشته در خصوص برنامه‌های کاهش آسیب اجتماعی در برخی از پروژه‌ها از سازمان‌های مردم‌نهاد باتجربه خواستیم تا وارد عمل شوند و نتیجه نیز مطلوب بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار