معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد آمادگی این نهاد را برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره مردم نیکوکار استان در روز عید سعید فطر اعلام کرد.
کد خبر: ۴۴۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 25 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»غلامرضا مشعلچی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه طبق قانون وظیفه جمع آوری و هزینه کرد زکات برعهده کمیته امداد است اظهار کرد: برای ایجاد هماهنگی لازم برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره در سطح استان، شورای زکات در شهرستان ها با حضور اعضای شورا و دستگاهای مرتبط از جمله فرمانداری ها،  ادارات بهزیستی و نیروی انتظامی برگزار شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: آموزش های لازم در خصوص نیروهای فعال در امر جمع آوری زکات فطره و کفاره عمد و غیر عمد شامل بسیجیان، معتمدان محلی و رابطان و نیروهای افتخاری برای مشارکت جویی هر چه بیشتر و دعوت از نیکوکاران برای اهداء فطریه و کفاره خود به پایگاه های این نهاد ارائه شده است.
وی با بیان اینکه پایگاه های این نهاد در مکان های مختلف از جمله معابر اصلی، ورودی و خروجی شهرها، پلیس راه، نزدیکی مساجد و مصلاهای برگزاری نماز عید در روز عید فطربر پا است، افزود: یک هزار و ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد در روز عید فطر در سطح استان نسبت به جمع آوری فطریه و کفاره مردم نیکوکار مبادرت می کنند که از این میزان پایگاه ۵۳۰ مرکز مربوط به کمیته امداد، ۳۰ مورد در مراکز نیکوکاری، ۵۰۰ پایگاه در مساجد و ۴۰ پایگاه نیز به صورت سیار فعال هستند.
مشعلچی یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته شش میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد به نیازمندان اهداء کردند.
وی افزود: سه میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال از مجموع کمک های اهدائی در روز عید سعید فطر سال گذشته مربوط به زکات فطریه عام و سادات و سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال نیز مربوط به کفاره عمد و غیر عمد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار