مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد با اشاره به اقدامات فرهنگی در زندان های استان یزد گفت: تعداد ۲۹۷ نفر از زندانیان استان یزد حافظ قرآن شدند.
کد خبر: ۴۴۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 24 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»رضا ذوالفعی نژاد، مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به برنامه های این اداره کل گفت: مجموعه زندان ها یکی از دستگاه های وابسته قوه قضائیه است که دو وظیفه اصلی بعد تامینی و فرهنگی و تربیتی را برعهده دارد.

 

وی افزود: در بعد اقدامات تامینی اولین وظیفه ما نگهداری متهمین و محکومینی که بنا بر احکام مراجع قضایی اعلام می شود در زندان نگهداری می شوند اما مهمتر از ان بحث اصلاح و تربیت آنها است زیرا انسان هایی که به خطا رفته اند باید آسیب شناسی شود و علل این گمراهی آنها نیز با متنبه شدن بازگشت به جامعه داشته باشند.

 

ذوالفعی نژاد تصریح کرد: در زندان های استان ما سعی داریم تا آموزش های لازم ارائه شود تا به نوعی به عنوان دانشگاه هایی در جامعه مطرح شوند.

 

وی گفت: ما بر اساس اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولان گام هایی برداشته ایم که با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان در حوزه فرهنگی ما اجرای سه هزار و 260 ختم قران کریم در تمامی زندان ها و برای تمام زندانیان داریم.

 

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد بیان کرد: اجرای طرح صبح با قرآن با محوریت قرائت قرآن در ساعت 8 و 45 دقیقه، 297 نفر حافظ یک جز تا 30 جز داریم که سه هزار و 919 نفر در کلاس های قرآنی شرکت می کنند.

 

ذوالفعلی نژاد گفت: فقر اقتصادی و فقر فرهنگی باعث شده که ما شاهد حضور زندانیان در این بخش ها باشیم که نداشتن سواد و آگاهی ها یکی از عوامل اصلی آن است و در این زمینه ما در زندان اقدام به برگزاری کلاس های نهضت سواد آموزی کرده ایم که در حال حاضر 125 مددجوی بی سواد داریم که با همت و همکاری آموزش و پرورش استان این کار انجام می شود.

 

وی افزود: روزانه 19 زندانی به استان اضافه می شود و تقریبا 18 نفر نیز از زندان خارج می شوند که در این زمینه ما برنامه هایی برای آنها از بدو ورود داریم.

 

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد بیان کرد: کلاس های آموزش عالی داریم که 86 نفر ثبت نام کردند و 25 نفر دانشجو داریم که از طریق دانشگاه علمی کابردی در رشته حقوق سطح تحصیل می کنند.

 

ذوالفعلی نژاد بیان کرد:  تعداد افراد شرکت کننده در کلاس های عقیدتی 836 نفر هستند که با حضور روحانیان این کار را انجام می دهیم.

 

وی افزود: ان ای نیز از دیگر برنامه های ما در زندان بوده که نتایج خوبی در زندان دارد و با توجه به وابستگی های برخی از زندانیان نسبت به ترک آن اقدام می کنند.

 

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد بیان کرد: در حوزه اشتغال که از بحث های مهم ما است شامل اشتغال مولد است که ما در سال گذشته یک هزار و375 نفر مددجو داشتیم که در این کلاس ها شرکت کردند و 941 نفر غیر مولد و بقیه مولد بودند.

 

ذوالفعی نژاد خاطرنشان کرد: یکی از معضلات امروز در جامعه بیکاری است که اگر آن درمان شود قطعا زندان ها نیز تا حدودی خلوت می شوند.

 

وی افزود: ما سعی کرده ایم در رشته های مختلف با همکاری دستگاه ها توافق نامه هایی انجام دهیم و با حضور مربیان در زندان اقدام به دوره های آموزشی کنیم.

 

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد گفت: ما در بهمن ماه سال گذشته در نمایشگاه ها 400 میلیون ریال صنایع دستی توسط بنیاد خریداری شد و در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و خریداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار