مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از تولید بیش از ۵۲۵ هلو و شلیل در باغات این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان از سطح ۷۵ هکتار اراضی باغات سطح کاشت این شهرستان توسط باغ‌داران برداشت شده است.
کد خبر: ۴۴۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 22 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مهدی غیب‌الهی با اعلام اینکه برداشت تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی در این شهرستان، متوسط عملکرد این نوع میوه‌، هفت تن و در بعضی از باغات تا 10  تن در هکتار تولید شده است.

وی با بیان اینکه ارقام زعفرانی‌، انجیری و بومی پاییزی از ارقام بسیار مرغوب هلو در این شهرستان است، افزود: زردآلو‌، هلو و انجیر از میوه‌های سر درختی این شهرستان به حساب می‌آیند.
 
برداشت ۵۲۵ تن هلو و شلیل در شهرستان ابرکوه 

غیب الهی ایجاد صنایع  فرآوری  محصولات کشاورزی در این شهرستان را یکی از ضروریات دانست و افزود: ایجاد واحدهای فرآوری علاوه براشتغال‌زایی و رونق اقتصادی از ضایعات میوه جلوگیری می‌کند.

وی به حاصلخیزی خاک این شهرستان برای تولید محصولاتی همچون هلو و شلیل اشاره و عنوان کرد: شهرستان ابرکوه دارای 6 هزار و 480 هکتار باغات میوه است که سالانه در شرایط عادی بیش از 35 هزار تن انواع محصولات سر درختی در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: توانمندی‌های بخش کشاورزی و باغی توانسته است این شهرستان را از قطب‌های مهم کشاورزی استان یزد تبدیل کند و زمینه محصولات زراعی و باغی مقام نخست و در زمینه تولید محصولات دامی مقام دوم استان را دارد.

وی  خاطرنشان کرد: کشاورزان ابرکوه بیش از 15 هزار هکتار اراضی سطح زیرکشت محصولات زراعی، باغی در اختیار دارند.
 
 
تسنیم  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار