مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور کماکان کمترین آمار ورود و ثبت شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت را دارند.
کد خبر: ۴۴۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 22 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور کماکان کمترین آمار ورود و ثبت شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت را دارند.

جعفر سبحانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: مشمولانی که برگه ثبت نام سهام عدالت آنها گم شده است، نگران نباشند؛ چراکه می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت پیگیر امور سهامداری خود باشند و اگر کد ملی را وارد کرده و وارد سامانه نشود، بدین معناست که مشمول سهام عدالت نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که از ۴۷ میلیون مشمول چه تعداد از صورتحساب سهام عدالت خود مطلع می‌شوند، تصریح کرد: بیش از ۳۶ میلیون مشمول به سامانه سهام عدالت مراجعه داشته و توانسته‌اند صورتحساب خود را دریافت کنند، این درحالی است که نزدیک به ۵.۲۷ میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه وارد کرده اند.

سبحانی ادامه داد: در تابستان اولین مرحله از سود سهام عدالت انجام می‌شود و از ۵.۲۷ میلیون مشمول حدود ۵۸ درصد مشمول به سامانه مراجعه کرده و شماره شبای خود را ثبت کرده‌اند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که بی میلی کارمندان دولت به سود سهام عدالت صحت دارد یا خیر عنوان کرد: تصور می‌شد که روستائیان به دلیل دسترسی کمتر به اینترنت ثبت نام کمتری داشته باشند اما با این وجود کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور کماکان کمترین آمار ورود و ثبت شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت را دارند.

لازم به ذکر است که ۱۹ گروه شغلی مشمول سهام عدالت اند.

گفتنی است؛ برای آن دسته از افراد که شماره شبای حساب بانکی آنها تائید نشده است، پیامکی جهت اطلاع ارسال می‌شود تا دوباره یک شماره شبای جدید در سامانه سهام عدالت به ثبت برسانند.

همچنین به دلیل این که سهام عدالت، طرحی برای سهامدار شدن و مالکیت دارایی توسط آحاد مردم است، نمی‌توان مثل طرح توزیع یارانه سهام هر فرد را به سرپرست همان خانوار تخصیص داد و شماره شبای حساب هر یک از مشمولان باید جداگانه در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir ثبت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار