کد خبر: ۴۴۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 21 June 2017
محمود رضا رحمانی


در طول فعالیت دولت یازدهم روابط عمومی استانداری یزد دچار تغییر و تحولات گسترده ای شد ولی در این میان به دلیل وجود کارشناس خبر متخصص و یک خبرنگار زبده ، نقایص کمتر به چشم آمد با این حال به انعکاس عملکردهای دولت کمتر توجه شد.
نبود استراتژی درست بویژه در بخش خبری و اطلاع رسانی با تغییرات متعدد در مجموعه استانداری و رفت و آمد چند مدیر در مدت چهار سال در کنار تغییر چندباره خبرنگاران اداره کل روابط عمومی بیانگر عدم انسجام در بدنه اطلاع رسانی دولت در یزد است.
هر چند که در یکی دو سال اول انسجام رسانه ای و روابط عمومی اداره کل با روابط عمومی ها و رسانه ها با وجود تنظیم و تصویب سند روابط عمومی های استان ارتقا یافته بود اما به یک باره با برخی اتفاقات و جابجایی ها ، حرکت نزولی و لاکپشتی شد.
بد نیست مروری بر تغییرات اداره کل روابط عمومی داشته باشیم تا بهتر بتوانیم در جریان وضعیت این بخش قرار بگیریم .
با آمدن جناب مهندس میرمحمدی به عنوان استاندارکه سابقه معاونت چند وزارتخانه داشت و بعد از انتخاب مدیرکل حوزه استاندار و معاون سیاسی ، داوود پاک طینت به همراه وی وارد حوزه اداره کل روابط عمومی شد ( مجموعه ای که در دولت قبل از واحد و اداره روابط عمومی به اداره کل ارتقا یافته بود) .
در ادامه پایدار نیز که از نیروهای رسانه ای در اردکان بود به کمک پاک طینت آمد و با همکاری بچه های روابط عمومی همچون مجید وفایی شاهی و خانم خاتمی در بخش رسانه و خبر و فرزاد فیضی و چند نفر دیگر در بخش تبلیغات و تشریفات فعالیت ها را گسترده کردند.
چند وقت بعد پایدار به دلایلی از مجموعه رفت و به فعالیت های غیردولتی پرداخت و در این میان بعد از بیش از دو سال پاک طینت هم به عنوان رئیس اسناد و کتابخانه ملی استان به خانه لاری ها و فیضی هم با سالاری به فرماندار ی یزد رفتند و در واقع تا آمدن مدیر بعدی، فعالیت های خبری با حضور وفایی شاهی در حال انجام بود.
در حوزه خبر استانداری نیز چند خانم آمدند و رفتند و تنها دو عکاس خبری و یک خبرنگار ماندگار بودند که بالاخره عباس ملازینلی که همسرش نیز مدیرکل نهاد کتابخانه های استان بود به عنوان سرپرست روابط عمومی معرفی شد.
این در حالی است که با توجه به حذف جایگاه مدیرکلی روابط عمومی از چارت استانداری با مصوبه وزارت کشور ، مدیریت آن به عهده حیدری مدیرکل حوزه استاندار بود و ملازینلی در واقع جانشین حیدری و سرپرست اداره روابط عمومی محسوب می شد.
اما ملازینلی نیز خیلی ماندگار نبود و به دلایل نامعلومی در حدود یکسال در این مجموعه بود و سپس جای خود را به «سيدحسين ميرحسيني اردکانی» به عنوان معاون روابط عمومي،‌ تشريفات و امور بين الملل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد داد این در حالی است که حکم وی راسيدعلي عزالديني معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداري امضا و ابلاغ کرد.
و در این مدت عکاس خبری جوان روابط عمومی رضا زارع و وفایی شاهی کارشناس خبر و خبرنگار این مجموعه با همه کمبودها و دیکردها در پرداخت حقوق و بیمه مانده و سنگر را حفظ کردند .
بعد از مدت کوتاهی از دوران مسئولیت میرحسینی و با بازگشت مدیرکلی روابط عمومی استانداری به چارت مجموعه ، پاک طینت دوباره دعوت به همکاری شد اما با حفظ سمت رئیس اسناد و کتابخانه ملی استان .
در این میان اتفاق دیگری هم افتاد و فیضی هم از روبط عمومی فرمانداری به روابط عمومی استانداری برگشت منتها این بار با یک سمت بالاتر و جانشین اداره کل روابط عمومی که تا پیشتر در مجموعه تعریف نشده بود.
بعد از آمدن وی مسئول خبر استانداری هم رفت و تنها دو عکاس برای مجموعه باقی ماند و با یک تحلیل سرانگشتی می توان نبود یک خبرنگار زبده را از کاهش بسیار محسوس اخبار سایت استانداری بخوبی درک کرد.
در آخرین ماهی که کارشناس خبر روابط عمومی به صورت کامل و تمام وقت در مجموعه فعالیت داشته یعنی اسفندماه 1395– هر چند که در فرودین هم حضور داشته اما کامل و با رغبت نبوده است- میزان اخبار با توجه به در پیش بودن نوروز 96 و سفر وزرای بهداشت و ارتباطات تعداد اخبار 98 واحد خبر بوده در حالی که در خردادماه96 که بعد از انتخابات پرشور و ماندگار ریاست جمهوری است و سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست را داشتیم تنها 40 خبر تا روز سی ام کار شده است.
از سوی دیگر در کمتر برنامه ای در استانداری بود که در دروه قبل خبرنگاران خبرگزاریها به جلسات دعوت نشوند اما در دوره فعلی کمتر جلسه ای است که خبرنگاران به جلسه دعوت شوند و در واقع کمتر رغبت به حضور خبرنگاران در جلسات وجود دارد و خبرنگاران هم کمتر با مجموعه ارتباط داشته و اعتماد دارند.
این در حالی است که هر چند انتخابات گذشته و شاید مجموعه مدیریت استان نیازی به اطلاع رسانی عملکرد دولت در استان یزد نمی بینند به همین دلیل نیازی به خبرنگاران ندارند ولی حق خبرنگاران و البته مردم است که از وضعیت استان خبر داشته باشند و روابط عمومی نیز موظف است علاوه بر انتقال اخبار با استفاده از یک کارشناس خبر باتجربه والبته خبرنگار و سرو سامان دادن به وضعیت اطلاع رسانی روابطعمومی های زیرمجموعه در مرکز استان و نیز شهرستان زمینه حضور جدی تر رسانه ها را در جلسات فراهم کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار