استان یزد، می تواند برخی نیازهای کشورهای منطقه از جمله قطر را تامین کند.
کد خبر: ۴۴۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 15 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد توجه به فرصت های ایجاد شده برای صادرات کالا به قطر و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشور را تشریح کرد و گفت: مواد خوراکی، مواد پروتئینی، محصولات لبنی، مرغ و تخم مرغ و برخی کالاهای دیگر از جمله نیازهای بازار این کشور است که ظرفیت های تولیدی آن در استان یزد وجود دارد.
علی نمازی افزود: آنچه در امر صادرات کالا مهم است کیفیت و نحوه صادرات مطابق با ذائقه مردم کشور قطر است که لازم است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
وی، شرایط و روند ورود به بازارهای خارجی از جمله قطر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یزد، می تواند برخی نیازهای کشورهای منطقه از جمله قطر را تامین کند.
همچنین خبرگزاری ایرنا نوشت:کشاورزان یزدی که تنها یک درصد از اراضی قابل کشت کشور را در اختیار دارند 1.5 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کنند و از این لحاظ در جایگاه چهاردهم ایران قرار دارند.
این استان در تولید برخی محصولات کشاورزی همچون پسته، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور را دارد.
در تولید محصولات گلخانه ای استان یزد معمولا در جایگاه اول یا دوم کشور قرار دارد و هر ساله برخی تولیدات مازاد مانند گوشت مرغ استان به دیگر مناطق کشور صادر می شود که زمینه صادرات این محصولات به بازارهای خارجی مانند کشور قطر وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار