کد خبر: ۴۴۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 14 June 2017
حمید رضا عمادی
با پایان پذیرفتن انتخابات شورای شهر و مشخص شدن منتخبین مردم در دور جدید  شوراهای اسلامی شهر وقت آن است منتخبین برنامه 4 ساله  انفرادی خود را با برگزاری نشست های مشترک در بین اعضا تبدیل به برنامه ای مشترک ، همسو و چهار ساله نمایند.
یازده عضو شورای شهر برای شروع یا  بایستی قواعد مربوط به گروه را بر جمع خود حاکم کنند یا به فکر کار تیمی باشند که هر یک  سازوکارهای خودرا به همراه خواهد داشت و صد البته که انجام امور به صورت تیمی  می تواند در جهت پیشبرد توسعه پایدار شهر بهتر و و موثرتر عمل نماید.
کلید واژه توسعه و پیشرفت شهر و شعارهای دیگری را که هر یک از کاندیداها در طول دوره تبلیغات انتخاباتی در سخنرانی های خود یا بر روی پوسترها خود به رای دهندگان یاداور شدند درذهن شهروندان هنوز باقی است حال بایستی دید آن عبارتها و شعارها چطور در قالب این مجموعه یازده نفر به واقعیت هایی ملموس تبدیل می شود تا رای دهندگان و سایر اعضا که خود را موظف به احترام به خرد جمعی می دانند از آن بهره مند گردند .
بی شک شورای شهر وظایف و اختیاراتی دارد که اگر گردانندگان آن  به درستی از آن آگاه باشند و به نحو شایسته از آن اختیارات بهره گیرند  می توان به ساماندهی و حل مشکلات شهری امیدوار بود.
میدان ندادن به سلایق شخصی یا حزبی و گروهی و دامن نزدن به برخی اختلافات و تکیه بر منطق ، برنامه ریزی علمی با توجه به  قابلیت اجرایی با در نظر گرفتن جوانب نیازهای شهروندان و شهر می تواند نوید بخش شورایی کارآ و کارآمد باشد .
بهره گیری از نظرات متخصصین و دانش آموختگان مسائل شهری در حوزه های مختلف و افراد با تجربه و صاحب فکر و ایده می تواند در تصمیم سازیها اعضای شورا را یاری بخشد.
همچنین استفاده درست از ظرفیتهای رسانه ها به عنوان یک ابزار نظارتی و موثر در افکار عمومی و بهره گیری از توانمندیهای استان در راستای ایجاد یک رابطه چارچوب مدار با استان مردان و توجه به قابلیتهای بخش خصوصی می تواند در پیشبرد اهداف توسعه شهر موثر باشد .
مردم به شعارها و برنامه ها ی کاندیداها پاسخ مثبت دادند و و اکنون وقت آن است که منتخبین مردم پاسخگوی اعتماد شهروندان به آنها باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار