تا سه ماه دیگر:
مرکز توسعه فناوری صنعت برق و انرژی استان یزد به عنوان سومین مرکز رشد پژوهشگاه نیرو و وابسته به وزارت نیرو تا پایان تابستان 96 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۴۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 14 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛امیر شریف یزدی، مجری طرح پژوهش‌های خورشیدی شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر، افزود: مرکز توسعه فناوری‌های صنعت برق و انرژی وابسته به پژوهشگاه نیرو با ارائه خدمات حمایتی به شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز، از ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و فناورانه در صنعت برق و انرژی پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان این که این مرکز در نظر دارد در سطح کشور تعداد محدودی از شرکت‌های دارای فناوری در حوزه صنعت برق و انرژی را از طریق فراخوان عمومی پذیرش کند، تصریح کرد: محورهای پیشنهادی کشوری این فراخوان، افزایش بهره‌وری و کاهش تهدیدهای زیست محیطی، شبکه‌های هوشمند برق، کنترل و مدیریت شبکه انتقال و توزیع، انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت بحران است.

شریف یزدی اضافه کرد: در مرکز یزد تمرکز بر فعالیت‌های پسیو و خورشیدی است که فناوری‌های کم‌هزینه ‏و اشتغال‌زا و سازگار با طبیعی‌ترین انواع انرژی و با کمترین دستکاری در طبیعت، اولویت دارند.

وی با اشاره به این که خدمات قابل ارائه از سوی پژوهشگاه نیرو، حضور در شبکه‌های تخصصی فناوری، معرفی به صندوق‌های حمایتی و مالی، خدمات تخصصی و آزمایشگاهی و خدمات مشاوره‌ای است، گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم‌های مربوطه به منظور استفاده از این شرایط ویژه می‌توانند به پایگاه اینترنتی مرکز توسعه فناوری صنعت برق و انرژی به آدرس www.eptp.ir مراجعه کنند.

مجری طرح پژوهش‌های خورشیدی شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه از پایان فاز طراحی اولین خانه زمین پناه در استان یزد با اندازه بهینه خبر داد و گفت: این پروژه در مرحله فاز اجرایی قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال 96 این پروژه به اتمام برسد.

وی با اشاره به این که کمینه نیاز به انرژی مصنوعی در خانه، یکی از اهداف این پروژه است، افزود: پروژه خانه زمین پناه با اعتباری نزدیک به 120 میلیون تومان، توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد و با همکاری دانشکده معماری دانشگاه یزد در حال انجام است.

شریف یزدی در پایان، اجرای پروژه خنک کاری موضعی را از دیگر اقدامات مرکز پژوهش‌های پسیو خورشیدی یزد دانست و اضافه کرد: این پروژه با اعتبار 30 میلیون تومان به صورت پایلوت و با همکاری برخی ادارات و ارگان‌های استان در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار