کد خبر: ۴۴۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 13 June 2017
سمیه رضایی‌
فوتبال ساحلی استان در سال‌‌های اخیر در حال چشیدن طعم جهانی شدن است و فوتبالیست‌های بنامی از این استان در عضویت تیم ملی فوتبال ساحلی کشور هستند.
فوتبالیست‌هایی که هر کدام در زمین بازی کفه ترازو را به نفع تیمشان عوض می‌کنند و با حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی نشان دادند که بی‌سبب نیست استان کویری یزد به عنوان مهد فوتبال ساحلی در کشور شناخته شده است.
علاوه بر عضویت بازیکنان یزدی در تیم ملی و هدایت آن از سوی یک مربی یزدی، حضور درخشان تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد در مسابقات اوراسیا و قهرمانی در این رقابت‌ها سبب شده تا نگاه ویژه‌ای به این رشته ورزشی در استان صورت گیرد.
کسب عنوان سومی در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 باهاما با حضور سه ملی‌پوش یزدی یکی دیگر از افتخارات ورزش استان و فوتبال ساحلی یزد است.
«سید علی ناظم» بازیکن ارزشمند تیم ملی فوتبال ساحلی کشور و بازیکن تیم فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد یکی از نام‌آوران استان در بازی‌های جهانی 2017 باهاما بود که توانست با بازی‌‌های خوبی که از خود به نمایش گذاشت، یکی از چهره‌های مطرح در این مسابقات باشد.
این فوتبالیست یزدی که برای همه مردم استان نام‌آشناست از محله محمودآباد یزد، مهد فوتبال ساحلی این استان به عضویت تیم ملی درآمد و افتخار بی‌چون و چرای استان شد، بازیکنی که در مسابقات جهانی باهاما توانست دو گل به حریفان بزند و مهارت‌های حرفه‌ای خود را به معرض نمایش بگذارد.
این فوتبالیست یزدی با وجود 23 سال سن، قهرمانی‌های زیادی را در میادین مختلف تجربه کرده است و هنوز فرصت زیادی دارد تا بتواند در عرصه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای خوش بدرخشد.
این بازیکن یزدی با اخلاق تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان گفت‌وگویی با همشهری داشته است که مشروح آن را در زیر  می‌خوانید.
  • عملکرد تیم ملی ایران را در بازی‌های جام جهانی 2017 باهاما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
این مسابقات همانطور که از نامش پیداست، جهانی بود و بهترین‌های دنیا در آن حضور داشتند لذا از نظر فنی در بالاترین سطح قرار داشت و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران هم با تمام توان در این مسابقات حضور پیدا کرد و توانست حریفان قدری را شکست دهد.
حضور تیم‌های تراز اول دنیا در این مسابقات سبب شد تا بازیکنان کشورمان با انگیزه مضاعفی به مصاف حریفان بروند و در نهایت توانستند در مسابقه رده‌بندی با تیم ملی ایتالیا در یک بازی حساس پیروز میدان شوند و با افتخار عنوان سومی را بعد از تیم‌های برزیل و تاهیتی به‌دست بیاورند و تحسین همگان به ویژه «شیخ سلمان»، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را برانگیزند.
  • در رقابت‌های جهانی مقابل چه تیم‌هایی موفق به باز کردن دروازه حریفان شدید؟
بازی کردن در مسابقات جهانی به تنهایی سبب افتخار یک بازیکن است، با این حال گلزنی در این مسابقات بسیار دلنشین است و در این مسابقات توانستم در 2 دیدار حساس در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل تیم‌ سوئیس و در نیمه نهایی در مصاف با تیم قدرتمند تاهیتی گل‌زنی کنم و نام خود را به عنوان یکی از بازیکنان گلزن در مسابقات جهانی به ثبت برسانم.
  • تیم ایران برای قهرمان شدن در جهان تا چه اندازه باید تلاش کند؟
یکی از بهترین‌ تیم‌های حاضر در این مسابقات، تیم ملی برزیل است که یک پله از تمامی تیم‌های حاضر در مسابقات بالاتر است اما با تلاش زیاد، هر کاری شدنی است و امیدواریم روزی بتوانیم با شکست تیم ملی برزیل در صدر تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی قرار بگیریم.
تیم گلساپوش از بازیکنان جوان بهره می‌برد و «حمید بهزادپور» دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم نیز از جمع بازیکنان جدا شده است، به نظر شما با وجود بازیکنان در این تیم می‌توان به آینده امیدوار بود؟
از وجود بازیکنان جوان جویای نام و پرانرژی در تیم بهره می‌بریم و با وجود مربی کاردان و بازی‌خوانی چون «مهدی میرشمسی»، کسب مقام در این بازی‌ها دور از دسترس نخواهد بود.
هر چند «حمید بهزادپور» دروازه‌بان خوب تیم از جمع ما جدا شده است و به باشگاه پارس جنوبی بوشهر ملحق شده است اما «سید محمد داستان» یکی دیگر از دروازه‌بانان خوب یزدی و عضو تیم ملی فوتبال ساحلی جوانان درون دروازه تیم است و با حمایت یکدیگر می‎توانیم بهترین عملکرد را در باز‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور از خود نشان دهیم.
  • امسال به فوتبال دوستان یزدی قول قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور را می‌دهید؟
با توجه به این که تمام تیم‌های حاضر در لیگ از شانس قهرمانی برخوردار هستند و نباید هیچ کدام از تیم‌های حاضر در این مسابقات را دست کم گرفت اما باز هم امیدواریم که بتوانیم همچون سال‌های قبل عنوان اول تا سومی را به‌دست بیاوریم تا دل هواداران یزدی و فوتبال‌دوستان را شاد کنیم و فراموش نخواهیم کرد که اگر هواداران یزدی و مردم خونگرم محله محموآباد یزد و حمایت‌های آنها نبود، نمی‌توانستیم در مسابقات جام باشگاهی اوراسیا مقام اول را به‌دست بیاوریم و قهرمان  شویم.
  • چه برنامه‎ای برای آینده فوتبالی خود دارید؟
در حال حاضر که سرباز هستم و در تیم مقاومت گلساپوش بازی می‌کنم و هنوز برای آینده تصمیم نگرفته‌ام ولی امیدوارم در هر کجا که به بازی خواهم پرداخت، بتوانم بهترین‌های فوتبال خود را عرضه و در فوتبال کشور افتخار آفرینی کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار