رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کنایه قالیباف به دولتمردان»،«پشت‌پرده جدل جلالی با عارف»،«واکنش ظریف به اظهارات کریمی قدوسی»،«وزیر بهداشت: هر چرتی را نپرسید!»،«گذرنامه ۴۰۰ زائر ایرانی در کربلا در گروگان است» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۳۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱ 31 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


 

نام نمایندگانی که خیانت کردند، منتشر شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فراکسیون امید مجلس باید لیست کسانی را که با نام این فراکسیون در مجلس بالا آمدند و به آن خیانت کردند، منتشر کند.پروانه سلحشوری روز چهارشنبه درمورد انتخابات هیات رئیسه اظهارکرد: ما در انتخاب رئیس و نواب رئیس با فراکسیون های مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی توافق داشتیم و رای خوب هم آوردند ولی فراکسیون های دیگر در دبیران و ناظران به عهدشان وفا نکردند و بی اخلاقی کردند.وی تصریح کرد: آنان درمورد نامزدهای دبیری و ناظر همان 6-6 که بسته بودند را عملی کردند و همه نقش ها با فراکسیون مستقلین بود.نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنهایی که هویت خاصی ندارند هر دفعه با یک عده می پرند از این رو من تاکید می کنم که باید لیست کسانی که با امید بالا آمدند و به آن خیانت کردند، منتشر شود و شفاف سازی صورت گیرد.سلحشوری ادامه داد: اگر مطهری هم رای آورد فقط به خاطر این بود که ما بازی آنها را فهمیدیم که می خواهند این نماینده را بیندازند، دستشان را خواندیم و اجازه ندادیم که این نامزد نایب رئیس را بیندازند.

 

کنایه قالیباف به دولتمردان

شهردار تهران در ادامه به عدم توجه دولت در پرداخت حقوق قانونی خود به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: دولت مکلف است 80 درصد پول خرید اتوبوس‌ها را به شهرداری بدهد سوال کنید دولت اگر در چهار سال اخیر یک ریال به اتوبوسرانی تهران داده است بگویند.قالیباف همچنین به وظایف دولت درحمایت از متروی تهران پرداخت و گفت: دولت باید 50 درصد هزینه های مترو را بپردازد شهرداری تهران درسال 95، حدود 4 هزار و 400 میلیارد تومان در مترو هزینه کرده است و دولت از سهم 2 هزار و 200 میلیارد تومانی خود چقدر پرداخت کرده است؟وی همچنین ادامه داد: دولت وظیفه دارد 60 درصد مبلغ جریمه های تخلفات راهنمایی و رانندگی شهر تهران را به شهرداری بدهد. چرا دولت این رقم را به شهرداری نمی‌دهد.شهردار تهران به نقل قولی از جک استراو پرداخت و خطاب به دولتمردان گفت: جک استراو که دوست شما هست حداقل انصافتان قد جک استراو باشد که بعد از بازدید از تهران گفت که من اثری از آثار تحریم در این شهر ندیدم.

 

میرسلیم: فتنه ها هنوز شعله ور است

مصطفی میرسلیم درنامه‌ای عنوان کرد: به اصل امنیت نباید خدشه وارد شود، باید با فتنه ها مقابله کرد چون بدخواهان با ما مشکل جدی دارند.در نامه این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به منتخبان جدید شورای شهر آمده است: خوشبختانه در جمهوری اسلامی و بعد از تشکیل و تاسیس جمهوری اسلامی علی رغم مخاطرات متعددی که متوجه جامعه ما و جمهوری اسلامی شده است، چون جمهوری اسلامی مبنای مشارکت مردمی بسیار قوی داشته است، هیچ وقت مخاطرات نتواسنته است امنیت ما را به صورتی که نظام را متزلزل کند، سلب کند. ما گرفتار مصیبت شده ایم. یعنی آدمکشی هایی که صورت گرفته است. نظام بسیار فجیعی بوده است. در تاریخ ملل بی نظیر است که انقدر مقاومت و پایداری. این نشان می دهد که پشتوانه مردمی این نظام بسیار محکم است و مشارکت قوی دارند و امنیت شان صوری و متکی به اسلحه نیست، بلکه متکی به اعتقاد است.این یک برگ برنده است برای این نظام و باید توجه داشته باشیم که به اصل امنیت نباید خدشه وارد شود. باید با فتنه ها مقابله کرد چون بدخواهان با ما مشکل جدی دارند و ما آرمانی به اهداف مان پایبندیم. فتنه ها هنوز شعله ور است و هنوز هم خاموش نشده است و تهدیدات همواره وجود دارد؛ اما به حمدالله تاکنون نتوانسته اند فائق آیند ولی خطر جدی است و باید برای آن هزینه، سرمایه گذاری و اقدام کرد.

 

ادعای ایرانی بودن یک عضو داعش

ایران منتظر نهایی شدن تحقیقات در رابطه با ادعای یک عضو داعش دستگیر شده در افغانستان است که گفته می‌شود تابعیت ایرانی دارد.یک منبع در سفارت ایران در افغانستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ادعای مقام‌های محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان مبنی بر این‌که چند تن از اعضای داعش را بازداشت کرده و یکی از آنها ادعا می‌کند، شهروند ایرانی است، گفت: ما منتظر اتمام بررسی‌های اولیه مقام‌های مربوطه در افغانستان هستیم و پس از نهایی شدن این تحقیقات اعلام موضع خواهیم کرد.این منبع آگاه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در هر لباسی اعلام آمادگی کرده است.

 

تخلفات انتخاباتی در حد ابطال صندوق هم نبود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: شورای نگهبان صحت انتخابات را تأیید کرد یعنی اینکه اگر تخلفی انجام شده جزیی بود که در سرنوشت یک حوزه یا حتی یک صندوق انتخابات تأثیری نداشت.حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات درباره 10 مورد تخلفات انتخاباتی ارسالی به قوه قضائیه گفت: این موارد مرسوم هر انتخاباتی است و اگر حتی در سرنوشت و نتیجه آرای یک صندوق اخذ رأی تأثیر می گذاشت شورای نگهبان آرای آن صندوق را باطل می کرد.

 

پشت‌پرده جدل جلالی با عارف

لاریجانی به‌عنوان رییس جلسه علنی امروز اسامی کاندیداهای ۶ کرسی دبیران را قرائت می‌کرد. به گزارش ایلنا در این میان درحالی که از ابتدا قرار بود هر فراکسیون ۲ گزینه معرفی کند و این دو گزینه نیز بنابر رای‌گیری روز گذشته مجمع عمومی محمدعلی وکیلی و فریده الادقباد بودند، ناگهان گروهی از اعضای فراکسیون امید از علی‌اصغر یوسف‌نژاد نیز درخواست کردند که خود را به‌عنوان کاندیدا معرفی کند. یوسف‌نژاد نیز ابتدا اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارد و پس از اصرار مجدد اعضای فراکسیون امید، به سرعت خود را به صندلی محمدرضا عارف رییس این فراکسیون رساند و پس از مشورت با او، اعلام کاندیداتوری کرد. تصمیمی که در ادامه به دلخوری اعضای فراکسیون مستقلین انجامید و بر این اساس، کاظم جلالی رییس این فراکسیون با حضور در کنار صندلی عارف، دقایقی با او گفت‌وگو کرد. بنابر اعلام یک عضو فراکسیون امید که نخواست نامش فاش شود، در این گفت‌وگو جلالی نسبت به کاندیداتوری یوسف‌نژاد اعتراض کرده و گفته است که اعضای امید نباید بیش از دو کاندیدا معرفی می‌کردند و عارف نیز در پاسخ گفته است که مستقلین نیز گفته بودند در نهایت قوامی را متقاعد می‌کنند به نفع گزینه‌های امید کناره‌گیری کند و به این دلیل که آن‌ها بدعهدی کرده‌اند، به یوسف‌‌نژاد اجازه کاندیداتوری داده است. بماند که درنهایت نه یوسف‌نژاد و نه اولادقباد موفق به کسب آرای لازم نشده و از حضور در هیات رییسه بازماندند.

 

عبدالرضا داوری بازداشت شد

یک منبع آگاه اعلام کرد: عبدالرضا داوری که به‌عنوان یکی از چهره‌های اصلی رسانه‌ای نزدیک به جریان انحرافی به‌ویژه در دو سال پایانی عمر دولت دهم شناخته می‌شود، شنبه براساس اتهامات انتساب دروغ به مسوولان و نشر اکاذیب بازداشت شد. کانال عبدالرضا داوری این خبر را منتشر کرد.

 

تمجید امیر تتلو از الهام چرخنده

امیرحسین مقصودلو از الهام چرخنده به عنوان بانوی واقعی ایرانی تمجید کرد. امیرحسین مقصودلو مشهور به امیر تتلو با انتشار متنی در اینستاگرام به تمجید از الهام چرخنده پرداخت. او در این باره نوشت: «بانوى واقعی ايرانى، از خداوند ميخوام كه هميشه سلامت و خوشحال باشين، شما نشان دادين كه فقط مردها نيستن كه ميتونن قوى باشن. روزى كه مردم بفهمن تغيير واقعا ممكنه و هر شخصى ميتونه تغيير كنه اينم ميفهمن كه شما جزو اولين اشخاص بودين و اون روز زياد دور نيست .»

 

واکنش ظریف به اظهارات کریمی قدوسی

درباره تجاوز هواپیمای نظامی سعودی به حریم هوایی ایران گفت: این هواپیما حامل کارشناسان نفتی بوده و طبق برنامه ریزی باید از یک مسیر مشخص از حریم هوای ایران استفاده می کرد که به یکباره تغییر مسیر داده است. بلافاصله پدافند هوایی ایران وارد عمل شده و به این هواپیما هشدار دادند که سریعا مسیر خود را به حالت اول برگردانده یا حریم هوایی ایران را بلافاصله ترک کند. در نهایت این هواپیما حریم هوایی ایران را ترک می کند. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

تعلیق عضویت کارگردان «گشت ۲» در شورای کارگردانان

سعید سهیلی کارگردان فیلم «گشت 2» هفته گذشته در برنامه اینترنتی «آپاراتچی» حاضر شد و به نشانه اعتراض به پخش نسخه قاچاق فیملش و اینکه خانه سینما هیچگونه حمایتی از او نکرده است، کارت عضویت خود را آتش زد و اعلام کرد که دیگر به آن نیاز ندارد. شورای کانون کارگردانان سینمای ایرانهم با به تعلیق درآوردن عضویت او در این کانون به آتش زدن کارت خانه سینما و این شورا از سوی این» واکنش نشان داد. خبرآنلاین؛ این خبر را منتشر کرد.

 

وزیر بهداشت: هر چرتی را نپرسید!

قاضی‌زاده خطاب به خبرنگار روزنامه قدس گفت: روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضا است. شما مگر مزدورید؟ هر "چرتی" را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.

 

گذرنامه ۴۰۰ زائر ایرانی در کربلا در گروگان است

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: سازمان حج پولی ندارد که زائران را برگردانند. ما از زائر پول می‌گیریم و خرج خودش می‌کنیم. این زائران برای این سفر مبلغی تا حدود دو میلیون تومان هزینه کرده‌اند، درحالیکه هزینه این سفر با سازمان حج از مشهد، یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است. این زائران هم‌اکنون در چهار هتل شهر نجف اسکان داده شده‌اند که به خاطر اختلافاتِ پیش‌آمده، حاضر نیستند دوباره پولی پرداخت کنند، سازمان حج هم با این شرایط نمی‌تواند کاری انجام دهد. رویداد این خبر را منتشر کرد.

 

استعفای صوری طاهری قسمت N اُم!

سریال تکراری استعفاهای صوری و شفاهی سرپرست باشگاه پرسپولیس اذهان را به این سمت سوق می‌دهد که آنها می‌خواهند با استفاده از اهرم نتایج این تیم و هواداران پرسپولیس به وزارت ورزش فشار وارد کنند.

 

واکنش رئیس صداوسیما به شایعه استعفایش

بلافاصله پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شایعه داغ رفتن و استعفای علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما منتشر شد.بنا بر این گزارش، در نهایت امروز علی عسکری در پاسخی کوتاه اعلام کرد که استعفا نداده و هنوز فعالیت خود را ادامه می‌دهد.رئیس رسانه ملی در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز در پاسخ به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه خبر مربوط به استعفای شما صحت دارد یا خیر؟ فقط به گفتن این جمله کوتاه بسنده کرد که ما هستیم و فعلا تشریف داریم!

 

واکنش ترامپ به گمانه زنی‌ها درباره واژه عجیب در توئیت خود

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری به گمانه زنی های برخی رسانه ها درباره توئیت پیشین خود واکنش نشان داد.رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود در این باره نوشت: چه کسی می تواند حدس بزند که معنی دقیق واژه «covfefe» چیست؟ لذت ببرید.لازم به ذکر است، نیمه شب گذشته ترامپ پیامی را در توئیتر منتشر کرده که در انتهای آن این کلمه عجیب قرار داشت.این کلمه covfefe است که با هیچ یک از کلمات انگلیسی همخوانی ندارد و همین امر موجب شده تا رسانه های زیادی همچون گاردین و ایندیپندنت و دیگر رسانه ها به تحلیل آن بپردازند و در این راه حتی به سراغ «وبستر» (فرهنگ لغتی که ریشه تمامی کلمات موجود در زبان انگلیسی را داشته و به شما می گوید اصل کلمه چه بوده و احیانا از چه زبانی وارد زبان انگلیسی شده است) بروند.

 

دستگیری یک جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهور

سخنگوی قوه قضائیه درباره شایعه دستگیری یک فرد مرتبط با دفتر مشاور فرهنگی رئیس جمهور، توضیحاتی ارائه داد.غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده، یکی از مرتبطین آقای حسام‌الدین آشنا به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده، آیا این بازداشت را تأیید می‌کنید و آیا این متهم در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است؟ گفت: وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه با حکم قضایی اعم از قاضی یا دادستانی بازداشتی را انجام می‌دهد و از سویی ممکن است فردی هم از سوی قوه قضائیه در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد. فردی توسط وزارت اطلاعات پیرامون اتهام مذکور دستگیر شده و در خصوص ارتباط با محل کار این فرد اطلاعاتی مشخص وجود دارد.وی افزود: اما ممکن است فردی در محل کار خود دستگیر شود اما ارتباطی با فرد کناری خود نداشته باشد. با این حال فردی با این اتهامات و جزییات دستگیر شده است و اطلاعات بیشتر در حال جمع‌آوری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار