یک پزشک حذف وعده سحری توسط روزه‌داران را یک اشتباه خواند و گفت: حذف وعده سحری آسیب‌های جدی به‌دنبال دارد و باید از آن اجتناب کرد.
کد خبر: ۴۳۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 28 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، اسماعیل ایمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه روزه‌داران حتماً از سحر به عنوان یک وعده اصلی و مهم استفاده کنند، اظهار کرد: عدم مصرف سحری موجب می‌شود در طول روز ترشحات معده زیاد شود و ناراحتی معده و زخم معده را به دنبال خواهد داشت.

این پزشک عمومی ادامه داد: توصیه می‌شود در هنگام سحر از غذاهای قوی همراه با بخشی از میوه‌جات و سبزیجات استفاده شود، همچنین مصرف چای پررنگ نیز برای سحر مناسب نخواهد بود و باعث تشنگی در طول روز خواهد شد.

ایمانی اضافه کرد: در افطار نیز از غذاهای سبک و مختصر پرکالری مثل نان و خرما و میوه‌جاتی همچون خربزه و هنداونه و چای شیرین و شیربرنج و ... می توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شام باید سه ساعت بعد از افطار صرف شود، گفت: غذاهای پرکالری و پروتئین‌دار مثل مواد گوشتی، برنج، ماکارونی و ... نیز در شام استفاده شود، مصرف آش سنگین در هنگام افطار به هیچ وجه مناسب نخواهد بود.

این پزشک خاطرنشان کرد: 50 درصد تغذيه باید در هنگام سحر استفاده شود که موادغذایی گوشت دار، سبزیجات و میوه جات نیز می‌تواند شامل آن باشد و 30 درصد نیز در موقع افطار و الباقی در وعده شام مورد مصرف قرار گیرد.

ایمانی تصریح کرد: در افطار، تغذیه باید شامل 50 درصد میوه و 50 درصد غذاهای سبک و آب دار باشد و در هنگام سحر نیز از غذاهای پر کالری و ماندگار در چند ساعت باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه روزه سیستم و دستگاه بدن را منظم خواهد کرد اضافه کرد: روزه توان بدن را افزایش می‌دهد و باعث مقاومت روانی افراد در مقابل مشکلات و همچنین باعث قانون پذیری بیشتر افراد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار