همزمان با ماه رمضان؛
طرح قرآنی «ربیع القرآن» همزمان با کشور، به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد در ۱۶ مسجد استان سمنان همزمان با ماه رمضان اجرایی شد.
کد خبر: ۴۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 28 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، طرح ربیع القرآن از سوی این دبیرخانه و با هدف احیاء سنت توجه ویژه به قرآن شناسی در ماه مبارک رمضان و ترغیب متولیان مسجدی به فراهم کردن زمینه اجرای برنامه­ های قرآنی در ماه مبارک رمضان و ایام سال اجرایی شد.

ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی، قرآنی و اجرایی، ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم و ارتقاء معارف قرآنی، ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد و ترویج و توسعه فرهنگ فعالیت­ های قرآنی، بهره ­گیری مناسب و کافی از فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در مساجد برای احیاء و تقویت برنامه ­های قرآنی، توجه بیش از پیش به برنامه ­ریزی و اجرای برنامه­ های قرآنی در کانون­ های مساجد، استفاده از ظرفیت های استانی در اجرای برنامه مشترک قرآنی و شناسایی و تکریم فعالان قرآنی برای حضور در برنامه های مساجد از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم، اجرای تلاوت نور، تفسیر موضوعی امام جماعت، تجلیل از خادمان طرح تلاوت نور، تقدیر از روزه اولی ها از جمله برنامه های طرح ربیع القرآن در مساجد محوری و دیگر مساجد استان سمنان است.

برگزاری محافل انس با قرآن، جزء خوانی، طرح تفسیر کوتاه، جلسات سنتی قرآن، اجرای طرح تلاوت نور از جمله برنامه های پیش بینی شده در کانون های مساجد استان سمنان درماه مبارک رمضاناست.

ترویج معارف دینی و قرآنی، جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان به سه رکن مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد از اهداف برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار