مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد گفت: پایگاه های انتقال خون این استان در ماه مبارک رمضان فعال و آماده ارائه خدمات به اهداء کنندگان خون است.
کد خبر: ۴۳۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 28 May 2017
به گزارش تابناک یزد،نقی تقوایی تعداد پایگاه های انتقال خون استان را چهار پایگاه بیان کرد افزود: پایگاه مرکزی یزد در صفاییه در شیفت صبح از ساعت 7:15 تا 13:30 و شیفت عصر از ساعت 17:45 تا 23:13 و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز فقط شیفت صبح از ساعت هشت تا 12:30 دایر است.
وی اظهار کرد : پایگاه انتقال خون شهرستان های اردکان 7:15 تا 13:30 و عصرها نیز به مدت 2 ساعت از 21 تا 23 و پایگاه میبد درشیفت صبح از ساعت 7:15 تا 13:15 اقدام به خونگیری می کنند.
تقوایی با بیان اینکه در زمان روزه داری افراد می توانند با توجه توانایی خود صبح یا بعد از افطار به اهدای خون اقدام کنند، تصریح کرد: قبل از اهداء، شرایط فرد داوطلب از سوی پزشک مستقر در مراکز بررسی می شود.
مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و عدم ابتلا به کم خونی را از شرایط اهدا کننده خون بیان کرد.
وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی مختص زمان خاصی نیست، افزود: بیماران نیازمند در تمام ماه های سال به خون و به ویژه پلاکت نیاز دارند.
وی از شهروندان خواست در ماه مبارک رمضان همچون ماه های قبل در این امر خداپسندانه و معنوی شرکت کنند.
وی با بیان اینکه اهداء کنندگان مستمر تا سن 65 سالگی می توانند خون بدهند، گفت: همراه داشتن کارت ملی هنگام اهدای خون الزامی است.
تقوایی یادآور شد: از اهداء کنندگان خون در استان یزد 98 درصد را مردان و 2 درصد را بانوان تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: خون اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، زایمان و بسیاری از بیماریها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد، نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،B ایدز و بیماری های مقاربتی ذکر کرد.
متوسط اهداکنندگان خون در استان یزد به ازای هر یکهزار نفر 38 نفر است در حالیکه این رقم در کشور 27 نفر است.
استان یزد یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار