مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری ویژه برنامه ضیافت الهی در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 27 May 2017
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زارع زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه ضیافت الهی در آستان مقدس 45 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: هدف از اجرای این طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان، تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه نسل جوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و اجرای نیات واقفین خیراندیش است.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه ضیافت الهی به منظور ایجاد فضای تبلیغی ترویجی معارف قرآنی با برگزاری محافل و مجالس ترتیل و تفسیر برگزار می‌شود.

زارع زاده غبارروبی، عطرافشانی و آماده‌سازی فضای امامزادگان قبل از ماه مبارک رمضان، برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم سخنرانی و قرائت ادعیه و همچنین جلسات تفسیر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان ، برپایی خیمه های معرفت و برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در امامزادگان را از جمله برنامه‌های مختلف این طرح عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه های خدیجه مادر امت ،جشن میلاد امام حسن(ع) و مراسم عزاداری شهادت حضرت امیر المومنین(ع) و شبهای قدر در بقاع شاخص خبر داد و افزود : در اکثر بقاع متبرکه بعد از نماز مغرب و عشا افطاری ساده با مشارکت خیرین توزیع می گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزش قرآنی اعم از حفظ، قرائت و تفسیر، بهره‌گیری از ظرفیت حضور مبلغین اعزامی و بومی در قالب پاسخ به سوالات و شبهات جوانان و مشاوره‌های مذهبی و برگزاری مراسم شبهای قدر و شهادت حضرت امیر المومنین(ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه هم از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در قالب خیمه های معرفت در این طرح اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح ضیافت الهی با حضور 44 نفر از مبلغین بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم با برپایی 11 خیمه معرفت جهت پاسخگویی و مشاوره مذهبی به زائرین برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار