رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر از فعالیت 300 واحد بدون پروانه در این شهرستان خبر داد و گفت: از نیمه خردادماه اقدام‌های انضباطی برای قانونمند شدن این واحدها اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 27 May 2017

به گزارش تابناک یزد،میثم فلاح از فعالیت حدود 1200 واحد صنفی در این شهرستان خبر داد و گفت: به طور تقریبی  300  واحد بدون پروانه در اشکذر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برخی از این واحدها به علت تغییر شغل، عده‌ای به خاطر فوت صاحب مغازه و البته گروهی نیز به خاطر فرار از قانون پروانه کسب نگرفته‌اند.

فلاح با بین اینکه البته این مشکل به معنی کم کاری اداره صنعت، معدن و تجارت نیست، اظهار داشت:  با تمهیداتی که قانونگذار و اتحادیه‌ها در نظر گرفته اند به این سمت و سو می‌رویم که با تسهیل شرایط قانونی کار، این افراد را تشویق کنیم که برای دریافت پروانه کسب اقدام کنند، چراکه داشتن مجوز قانونی، هم خاطر مشتری را آسوده می‌کند و هم کار نظارت و بازرسی را برای ما راحت می نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر در این رابطه بیان کرد: برای کسانی که پروانه کسب ندارند، از نیمه خردادماه  اقدام‌های انضباطی در نظر گرفته خواهد شد تا برای دریافت مجوز قانونی مراجعه کنند.

فلاح افزود: قانونگذار این فرصت را به افراد داده است که برای فعالیت قانونی و اخذ پروانه اقدام کنند ولی اگر واحد صنفی با وجود تمام این فرصت‌ها و کمک‌ها و  اخطار‌ها باز هم اقدامی ‌نکند، مجبور به تعطیلی و جریمه آن واحد می‌شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار